Európa egyik legrégebben alapított, legpatinásabb motormárkája a Malaguti, mely az alapítóról, Antonio Malagutiról kapta a nevét. A vállalat – más gyártókhoz hasonlóan – motorizált kerékpárokkal szerzett nevet magának a háború utáni években, majd az évszázad második felében a sportsikerek és a stílusos 50-esek, 125-ösök révén lett híres.
Sajnos a gazdasági válságok alaposan megtépázták a céget, így az egykor sikert sikerre halmozó társaság 2011-ben bezárta a talján gyár kapuit. Szerencsére az osztrák KSR Group fantáziát látott benne, ezért 2018-ban megvásárolta Antonio Malaguti vállalatát, s azóta megannyi új modellel rukkolt elő, közöttük a fürge, nyolcadliteres szupermotóval.
Megjelent az átdolgozott Malaguti XSM125
Először a 2022-es EICMA-n láthattuk az olaszok újdonságát, az XSM-et, mely számos ponton eltér az utóbbi négy évben gyártott változattól.
Akárcsak közeli rokona, az XTM enduró, az XSM is szebb és ércesebb hangú kipufogóval, továbbfejlesztett blokkolásgátlóval és a tulajdonosok visszajelzései alapján tökéletesített nyereggel lép színre 2023-ban.
Emellett hatékonyabb lett a világítás is, minden lámpatest LED-es, sőt nappali menetfénnyel is felszerelték, hogy a városi forgalomban könnyebben észrevehető legyen a karcsú motor.
Az XSM125 csúcsteljesítménye 15 lóerő, azaz a kategóriában engedélyezett maximum, és ehhez mindössze 124 kilós tömeg társul, így aligha kérdéses, hogy ez az egyik legfürgébb A1-es kétkerekű. Ráadásul a takarékos, négyütemű egyhengeres a gyár mérései szerint csupán 2,5 litert fogyaszt százon, így a terepmotorosok, kezdők és újrakezdők mellett az ingázóknak is ideális lehet.
A továbbfejlesztett Malaguti XSM125 már elérhető a hazai forgalmazónál is, ahol fekete és fehér fényezéssel vásárolható meg a formás szupermotó legújabb változata.