Elképesztő tempóban bővül itthon a rendszámos robogók iránti kereslet, tavaly már az eladások negyedét tették ki a 125 köbcentis, illetve az ennél nagyobb modellek, és a trend alighanem folytatódik a jövőben. A piaci igényekkel természetesen a Malaguti munkatársai is tisztában vannak, így az olasz márka javarészt prémium, sportos gépek alkotta termékválasztékában megjelent az immáron Magyarországon is megvásárolható, roppant pofás városi mindenes, a Spectre GP 125.
Érkezik a Malaguti Spectre 125 GP
Az ázsiai sportrobogók stílusában fogant, karcsú és kompakt jövevény igazán szemrevaló darab, hegyes szögek és éles vonalak uralta formavilága, no meg látványos, 17”-os kerékgarnitúrája kifejezetten látványossá és vonzóvá teszi. Hűen a márka hagyományaihoz, a műszaki alapok is elismerésre méltóak, különösképpen az alig 1,1 milliós vételár tükrében.
A 123 kg-os menetkész tömegű Spectre GP 125 alapját 9,7 lóerős (8500 f./percnél), négyütemű, Euro 5 besorolású motor adja, amelyhez ötfokozatú váltót társítottak a szakemberek. Mivel igen pörgős, játékos erőforrásról beszélünk, nem vehették félvállról a fékezés kérdését sem, s lám, nem is tették: előre 320 mm-es (!) átmérőjű, hátra 190-es tárcsa került. Ez azt jelenti, hogy kétszeméllyel, nagyobb tempónál is magabiztosan lassíthat a vezető, pláne, hogy kombinált a fékrendszer, tehát mindig ideálisan osztja el az első és a hátsó kerékre ható fékerőt.
Jó szolgálatot tesznek a nagy átmérőjű, – rossz minőségű, kátyús úton is biztos úttartást és jó menetkomfortot szavatoló – felnik is, akárcsak a nagy rugóúttal felvértezett felfüggesztések, és az olyan finomságok, mint a minden elemében LED-es világítás vagy integrált USB-aljzat.
Képességei alapján a Spectre igazán sokaknak ajánlható – zsúfolt belvárosi környezetben és falvak, kisvárosok útjain egyaránt remek társ lehet, sőt ingázók és futárok is jól járhatnak vele. Alig 2,0 l/100 km-es átlagfogyasztása már csak a hab a tortán – aki A1-es jogsival keres kétkerekűt, feltétlenül vegye számításba.