Az idősebbek villámgyors versenymotorjairól ismerhetik Antonio Malaguti 90 éve alapított vállalatát, míg a fiatalabbaknak a piszok gyors Phantom F12 vagy Talma 125-öse ugorhat be a név hallatán.
A harmincas években indult (!) és ma is működő társaság – a talján hagyományoknak megfelelően – 125-ös sportmotort is kínál vevőinek, mégpedig a formás RST 125-öt.
Malaguti RST 125: pont úgy megy, ahogy kinéz
Már a formaterv sem hagy kétséget afelől, hogy tényleg a kategória egyik legfürgébb modellje áll előttünk. A mélyre süllyesztett csutkakormány, az igényes, banánalakú lengővilla, a radiálisan rögzített féknyereg, no meg a fordított teleszkóppár arról árulkodik, hogy kanyargós országúton és kisebb versenypályákon is otthonosan mozog a motor.
Ennél erősebb nem is lehetne, hiszen az EU-s szabályok szerint legfeljebb 15 lovas 125-öst vezethetnek a kezdők, újrakezdők, ezért az RST pörgős egyhengeresének csúcsteljesítménye is pont ennyi (11 kW/10 750 ford./perc), míg menetkész tömege 148 kg.
Noha egy sportmotornál nem elsődleges szempont, az RST csínján bánik a benzinnel: csak 2,4 litert fogyaszt százanként, vagyis az ingázók nagyjából tízforintos kilométerköltséggel számolhatnak, ha kétkeréken teszik meg a munkába vezető utat.
Itt találtok további képeket a vagány 125-ösről, míg a hazai forgalmazó honlapján további érdekességeket olvashattok az RST-ről, valamint a Malaguti további 14 típusáról.