Több jelenleg is kapható Malaguti esett át modellfrissítésen, hogy jobb műszaki tartalommal és még szebb külsővel folytathassa pályafutását.
A legtöbb tekintet mégsem a jól ismert endurókra, szupermotókra és robogókra szegeződött, hanem a vadonatúj, XAM terepmotorra. Köztudott, hogy immáron négy éve az osztrák KSR-hez tartozik a Malaguti, s úgy tűnik, a sógorok folyamatos fejlesztésekkel és izgalmas gépekkel szeretnék felvirágoztatni a márkát.
Legalábbis erre utal, hogy a Milánóban leleplezett újdonságuk aligha sorolható be bármelyik géposztályba, mivel könnyű, mint egy triálmotor, még a szériaérett változat is mindössze 60-70 kilóval mérlegel majd, mégis teljesértékű endurónak tűnik a képeken.
A jövőbemutató, elektromos XAM mellett ott volt a Malaguti-standon a 2023-as Malaguti Drakon 125 is, mely friss modell, így csupán az elérhető fényezések változnak januártól. Ezzel szemben az XSM és XTM125 vadonatúj nyereggel, kipufogóval és ABS-es fékrendszerrel érkezik, ráadásul a modellek minden világítótestét LED-esre cserélték, illetve felszerelték őket a jobb láthatóságot szolgáló nappali menetfénnyel.
Arról nem érkezett hír, hogy az XAM milyen teljesítményű, hatótávú, illetve mikor jelenik meg a szériaérett változat, de látva az elektromos motorok iránti érdeklődést, valószínűleg a Malaguti is szeretné mielőbb piacra dobni a cég első nullemissziós modelljét.