Sok motorosnak leesett az álla, amikor az 1998-as bolognai motoros seregszemlén a Malaguti bemutatta Madison 250 elnevezésű, jövőbemutató óriásrobogóját. A kétkerekű mozgatását a Yamahától származó, igen megbízható erőforrásra bízták a mérnökök. Az eredeti tulajdonosánál három generációt megélt Madisonba az idők folyamán 125-ös, 200-as, sőt 400-as motort is szereltek, amelyek részben saját gyártásból, részben pedig a Piaggiótól és a Moto Morinitől származtak.

Külön kiemelték a talján tervezők: rendkívül büszlkék rá, hogy a San Lazzaro di Savenában a harmadik nemzedék már 95%-ban olasz részegységekből épült fel.

Szép az idealizmus, de sajnos pénz híján nem megy a szekér: a Malaguti 2011-ben kénytelen volt csődöt jelenteni és ezzel párhuzamosan bezárni a Castel San Pietróban lévő gyárát. A katalán Rieju szerencsére látott fantáziát a vállalat termékében, a Phantomban és a Madisonban, ezért megvette a teljes gyártósort és áttelepítette azt Spanyolországba. Így aztán a Madison Rieju Cityline néven kihúzta 2017-ig. Bár nem is teljesen résmentesen, de folytatódott a karrier, mivel 2018-ban az osztrák KSR Group megvásárolta a Malaguti családtól márkanév használati jogát. Biztosítandó a stabil műszaki és gyártási bázist, a KSR szövetkezett a kínai Chongqing Zongshen Power Machinery Company és a Piaggio & C. SpA alkotta vegyesvállalattal. Mindennek köszönhetően a 2018-as EICMA-kiállításon a nagyérdemű elé is állhatott a negyedik generációs Malaguti Madison, amely technikai alapjait a Gilera Nexustól örökölte.

malaguti-madison-125-2023-bemutato
Az első teleszkópvilla és a hátsó dupla rugóstagos futómű, valamint a 14 colos, ballonos kerekek jóvoltából nem jelent megrázó élményt a változatos minőségű nagyvárosi flaszteren motorozni

A Madison ma is a Malaguti városi motorcsaládjának oszlopos tagja, igaz, már nem 300, hanem 125 – egészen pontosan 124,8 – köbcentis motor kerül bele. Az Euro 5 szabványnak megfelelő, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres 12,2 LE-s teljesítményt és 11 Nm-es forgatónyomatékot termel, ami bőven elég a forgalom ritmusának tartásához. A a zsúfolt forgalomban boldogulás alapfeltétele az is – a fürgeség mellett –, hogy a motoros ügyesen csusszanhasson el az autósorok között, illetve hatékonyan használja ki a réseket. Nos, a Madisonnal ennek semmi akadálya, hála az 1957 milliméteres hossznak és a csupán 760 milliméteres szélességnek. Ha hirtelen lassítani kell – ami nem ritka a kapkodó autósok, valamint a sokszor kissé meggondolatlan gyalogosok miatt –, akkor határozottan harap az elöl 250, hátul 220 milliméter átmérőjű tárcsákkal ellátott fékrendszer.

A valós végsebesség 100 km/óra, tehát a városon túl sem lesz „zátony” az olaszok fürge 125-öse 

A képességekhez mérten méltányos, 1 799 990 forintos vételár mellett a fekete, fehér és zöld színben kapható Madison 125 vonzerejének másik fontos összetevője, hogy A1-es jogsival vezethető – magyarán már 16 éves kortól lehet vele például suliba járni. Az „úrvezetői”, vagyis „B” kategóriás vezető engedéllyel rendelkezők számára is kedvező alternatíva, hiszen hat óra alatt megszerezhető az egyszerűsített B125-ös jogosítvány, amivel szintén vezethetik a fürge 125-öst.