Ez a tempó persze nem jött volna össze a Malagutinak olyan partner nélkül, mint a kínai Chongqing Zongshen Power Machinery Company, amely évente nagyjából egymillió sajátmárkás, illetve külföldi partnerek logóját viselő motort állít kétkerékre csungkingi gyárában. A kínaiak nemcsak amolyan bérgyártók, hiszen a fejlesztésben is részt vesznek. Mindemellett tőlük származik az újdonságot mozgató 249 köbcentis, 28 lóerős, 21,5 Nm nyomatékú egyhengeres, amely a Malaguti 250 mellett az Aprilia GPR250 és GPR250S modellekben is megtalálható. Aki esetleg aggódik a motor származása miatt, ne tegye, hiszen a KSR Group kínai partnere már számos területen bizonyított: kedvező árú, megbízható erőforrásai a világ minden táján remekelnek járművekben és gépekben.
Hamarosan érkezik a Malaguti Drakon 250
Noha a hivatalos leleplezésre még várnunk kell, az már most kiderült, hogy a népszerű 125-ös rokonhoz hasonlóan a negyedliteres is merész formatervű fényszórót, idomzatot, valamint az olajteknő alá rejtett kipufogót kap, és meglepetésre
alig lesz nehezebb a 125-ösnél: menetkész tömege 150 kiló alatt marad.
Névrokonénál szélesebb, 110/70-17 és 140/70-17 abroncsokon fut az újdonság, futóműve pedig állítási lehetőség nélküli, fordított teleszkóppából és természetesen központi rugóstagból áll majd.
Miként azt a kisebb testvér, a 125-ös esetében már láthattuk, bántó, kompromisszumokra kényszerítő spórolásról szó sincs, legyen szó a felhasznált anyagokról, a kidolgozás minőségéről vagy a felszereltségről, amely maradéktalanul hozza a kategóriában elvárt szintet. Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mikor érkezik meg Magyarországra az új Malaguti Drakon 250, így még a vételár sem ismert, de a hírek szerint még idén hivatalosan leleplezik az A2-es kategória újdonságát.