Néhány évvel ezelőtt főnixmadárként támadt fel hamvaiból az olasz Malaguti, mely olyan ígéretes 125-ösökkel rukkolt elő azóta, mint például a 2022-ben megjelent Drakon 125. A karcsú és fürge gép jó eséllyel tarol majd a kezdők és újrakezdők, valamint az ingázók népes táborában, hiszen vonzó megjelenésű és közel 100 km/órás végsebességével városon kívül is tartja a lépést a forgalommal.

Már itthon is kapható az új Malaguti Drakon 125

Álmukból felkeltve valószínűleg nem sokan említenék a világ leghíresebb motorkerékpár-gyártói között a Malagutit, pedig a San Lazzaro di Savenában székelő vállalat egészen pontosan 92 éve, 1930-ban kezdte meg működését. Az alapító, a környéken kerékpárversenyzőként jól ismert Antonio Malaguti jó érzékkel ismerte fel, hogy a népnek mire van szüksége – és legfőképpen mire telik neki.

magyarorszagon-is-kaphato-a-malaguti-drakon-125
Noha az ülésmagasság csupán 805 mm, a magasabb pilóták és kényelmesen elférnek a Drakonon, hála a magasan rögzített kormánynak és az ideális elhelyezésű lábtartóknak
Előbb bringákkal, azután segédmotoros kerékpárokkal, mopedekkel rukkolt elő a vállalat, a vásárlók pedig nagyra értékelték, hogy megfizethető, mégis gyors, megbízható gépek készültek a Malagutinál. Sok minden változott az évtizedek alatt, ám az alapfilozófia maradt:

kevésből kihozni a lehető legtöbbet, hogy a vékonyabb pénztárcájúak is megengedhessék maguknak a motorozást.

A globalizáció, jelesül a japán piaci szereplők viharos térhódítása azonban megpecsételte a Malaguti sorsát (is), amely 2011-ben kénytelen volt lehúzni a rolót. Szerencsére az osztrák KSR Group látott fantáziát a Malaguti feltámasztásában, így 2018-ban megvásárolta a márkanevet. Az új tulajdonos nem vesztegette az időt: a 2019-es milánói EICMA-n már ott állt a pódiumon a Drakon Concept, amely nyomban elcsavarta nakedekért rajongó motorosok fejét.

magyarorszagon-is-kaphato-a-malaguti-drakon-125
Ennél egyszerűbben már nem is lehetett volna elhelyezni a TFT-kijelzőt, mégsem tűnik bántónak a megoldás

Mit tud az új Malaguti Drakon 125?

Idén megjelent sorozatgyártású változat, sőt már a hazai forgalmazónál is megtekinthetitek a motort, melynek legapróbb részletéből is sugárzik az olaszos játékosság és hibátlan stílusérzék. A briliáns ötletek közül kiemelkedik az oldalidom – első irányjelzővel megegyező színű – betétje, de nem lehet szó nélkül elmenni a vagány fényszóró mellett sem. Azzal, hogy a kipufogódobot az olajteknő alatt helyezték el, kecsesebbre rajzolhatták a fart. Ügyes megoldás, de ettől persze még széteshetne az összkép, hiszen láttunk már erre is példát, de az olasz tervezők biztos kézzel fogták a ceruzát, így bátran kimondhatjuk – minden a helyén van.

magyarorszagon-is-kaphato-a-malaguti-drakon-125
Fordított első villa és központi rugóstag felel a motor kiváló úttartásáért

Miként az elnevezés is sugallja, a Drakon 125 gyorsulásáért friss fejlesztésű, 124 köbcentis, folyadékhűtésű egyhengeres felel, amely 13,6 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 10,5 Nm. Ráadásul csak 144 kiló a menetkész tömeg, így a hatfokozatú váltót szorgalmasan kapcsolgatva elsőként lőhetünk ki a lámpáktól. Ha élőben is megnéznéd a Malaguti újdonságát, csak látogass el a márka hazai forgalmazójához, ahol már ott sorakoznak a különböző fényezésű, 125-ös Drakonok!