Bár a nyáron még úgy tűnt, hogy komoly visszaesés jöhet az európai motorpiacon, mára kiderült, hogy Magyarországon pont fordítva történt – a 4737 darabos mennyiséggel már most túlszárnyaltuk a 2021-es és a korábbi eredményeket. Mi több, idén olyan sok új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, hogy ezzel 14-15 év után most először kúszhat ötezer darab fölé az összmennyiség.
Ami a márkák, géposztályok és modellek versenyét illeti, az egyetlen komoly változás, hogy ismét a csúcsra törnek a túraendurók, és már csak egy hajszálon múlik, hogy visszavegyék az első helyet az idén élre állt csupaszmotoroktól. A legnépszerűbb motorkerékpár-típus továbbra is a BMW R 1250 GS, míg a legkelendőbb rendszámos robogó a Honda PCX125.
Meglepő, hogy a nyersanyaghiány és a viszonylag hosszú várólisták dacára idén csak két olyan hónap volt, amikor kevesebb új motort vettek, mint az elmúlt években (június, augusztus), összességében pedig már most több gép talált gazdára, mint 2008 óta bármelyik teljes szezonban.
Egyértelmű, hogy az idei szezon nyertesei az elektromos motorok, ezek forgalma ugyanis 170%-kal nőtt 2021-gyel összevetve, míg a kaland- és sportmotorok, valamint ATV-k iránti kereslet kismértékben csökkent.