Meglepő számok és nevek sorakoznak a Datahouse friss gyűjtésében, mely a magyar motorpiac idei első négy hónapjainak legfontosabb összefüggéseit szedték csokorba.

Egyre több új motor fogy Magyarországon

A legmeglepőbb részlet, hogy a csupaszmotorok népszerűsége nem várt mértékben nőtt. Míg tavaly ilyenkor 25/18 volt a túraendurók/nakedek aránya az itthon eladott új vasak között, idén már 20/18-ra vezetnek a csupaszok. Őket követik a 150 köbcenti feletti, majd a 150 alatti robogók, a 125-ös, váltós modellek és a túragépek.

magyar-motorpiac-2022-majus
A Honda elsőségéhez nagyban hozzájárult az új NT1100, mely toronymagasan vezeti kategóriája (túramotorok) eladási versenyét

A márkák versenyében is komoly meglepetéseket találunk, élen azzal, hogy 

a tavaly még csaknem 15%-os piaci részesedésű Suzuki forgalma jelentősen csökkent, és ezzel lecsúszott a dobogóról. Az idei 5,7%-os piaci részesedés olyan csekély, hogy már a Kawasaki is megelőzte a Suzukit, sőt a KTM is ott lohol a nyakában.

magyar-motorpiac-2022-majus
Nem lehet megunni... Noha lassan kifutó modell lesz a R 1250 GS, továbbra sem lehet letaszítani az új motorok versenyének trónjáról. Többet adtak el a bajor boxerből, mint bármilyen más motorból vagy robogóból

Ezzel szemben a Hondánál elégedettek lehetnek, semmi nem veszélyezteti az elsőségüket, a második-harmadik helyre pedig a komoly fejlődést bemutató Yamaha, valamint BMW zárkózott fel. Nagyot ment a kilencedik Harley-Davidson is, mely a tavalyi 15 darabbal szemben idén közel negyven motort adott el, és ezzel megduplázta piaci részesedését.

magyar-motorpiac-2022-majus
Sokkal jobban áll a Harley-Davidson, mint egy vagy két évvel ezelőtt – egy híján negyven motort értékesített, ami két-háromszorosa a tavalyi mennyiségnek

Azt is megtudhattuk, hogy az utóbbi évtized legerősebb szezonkezdése volt ez a hazai motorpiacon, hiszen

közel 1800 motorkerékpár talált gazdára, míg tavaly-tavalyelőtt csak 1300-1400.

Ez jó előjel a 2022-es idényre nézve, ám ne feledjük, hogy számos márkánál továbbra is fennáll a nyersanyag- és alkatrészhiány, ami megnehezíti a gyors gyártást, valamint szállítást, és ez később visszavetheti az egyelőre töretlenül növő forgalmat.