Meglepő számok és nevek sorakoznak a Datahouse friss gyűjtésében, mely a magyar motorpiac idei első négy hónapjainak legfontosabb összefüggéseit szedték csokorba.
Egyre több új motor fogy Magyarországon
A legmeglepőbb részlet, hogy a csupaszmotorok népszerűsége nem várt mértékben nőtt. Míg tavaly ilyenkor 25/18 volt a túraendurók/nakedek aránya az itthon eladott új vasak között, idén már 20/18-ra vezetnek a csupaszok. Őket követik a 150 köbcenti feletti, majd a 150 alatti robogók, a 125-ös, váltós modellek és a túragépek.
A márkák versenyében is komoly meglepetéseket találunk, élen azzal, hogy
a tavaly még csaknem 15%-os piaci részesedésű Suzuki forgalma jelentősen csökkent, és ezzel lecsúszott a dobogóról. Az idei 5,7%-os piaci részesedés olyan csekély, hogy már a Kawasaki is megelőzte a Suzukit, sőt a KTM is ott lohol a nyakában.
Ezzel szemben a Hondánál elégedettek lehetnek, semmi nem veszélyezteti az elsőségüket, a második-harmadik helyre pedig a komoly fejlődést bemutató Yamaha, valamint BMW zárkózott fel. Nagyot ment a kilencedik Harley-Davidson is, mely a tavalyi 15 darabbal szemben idén közel negyven motort adott el, és ezzel megduplázta piaci részesedését.
Azt is megtudhattuk, hogy az utóbbi évtized legerősebb szezonkezdése volt ez a hazai motorpiacon, hiszen
közel 1800 motorkerékpár talált gazdára, míg tavaly-tavalyelőtt csak 1300-1400.
Ez jó előjel a 2022-es idényre nézve, ám ne feledjük, hogy számos márkánál továbbra is fennáll a nyersanyag- és alkatrészhiány, ami megnehezíti a gyors gyártást, valamint szállítást, és ez később visszavetheti az egyelőre töretlenül növő forgalmat.