Megszokhattuk már, hogy nem kell a szomszédba menniük ötletért a BMW mérnökeinek, ha látványos és egyedi járművet szeretnének készíteni. Most a gyár különböző részlegein dolgozó gyakornokok faragtak egy páratlan luxusmodellt kifejezetten motorosoknak.
Platós X7-tanulmány a bajoroktól
A mai napon kezdődött BMW Motorrad napok Garmisch-Partenkirchenben, és lehet, hogy a közönség zömének szeme nem a legújabb kétkerekűeken, hanem egy platós óriáson akad meg először. A rendezvényen tartják ugyanis annak az X7-ből készített motorszállító pick-upnak a premierjét, amit a közelmúltban készített egy tucat mérnökpalánta.
Az volt a feladatuk, hogy a néhány hónapja bemutatott, legnagyobb szabadidő-autóból készítsenek motorszállítót. Ehhez először is levágták a C-oszlop mögötti részt, és egy valódi platót fabrikáltak a hátsó kerekek fölé. Ha megnézzük a képeket, látszik, hogy milyen arányos és szép vonalvezetésű karosszéria született, még arra is figyelemmel voltak, hogy megőrizzék a modell eredeti, sportos karakterét.
Tekintettel arra, hogy az X7 üresen két tonnánál is nehezebb, muszáj volt lefaragni a tömegéből, hogy valamirevaló teherbírása legyen. Éppen ezért modern eljárásokhoz folyamodtak a tervezők: a tetőt, a hátsó oldalajtókat és a plató ajtaját szénszál-erősítésű műanyagból alakították ki, több alkatrészt pedig 3D nyomtatóval készítettek - 200 kilót sikerült így lefaragni az autó tömegéből.
A teakfaplató egyébként 140 cm hosszú, viszont ha lenyitjuk az ajtaját, kétméteresre nyúlik, ezen a felületen pedig már kényelmesen elfér a márka nagyszerű kalandmotorja, az F 850 GS. Az egypéldányos X7 bizonyára bekerül a gyár múzeumába, ám ha még most látni szeretnétek, siessetek a BMW Motorrad napokra!