Szinte hihetetlen, hogy már kereken húsz éve zajlott a páros első túrája, a Long Way Round, mely során két BMW R 1150 GS-sel járták körbe a világot. A zajos siker garantálta, hogy hamarosan érkezik a folytatás: ekkor a skóciai John O'Groatsból a dél-afrikai Fokvárosba motoroztak el, majd a trilógia utolsó részében Harley-Davidson Livewire elektromos motorokkal fedezték fel Dél-Amerikát, és onnan végül egészen Los Angelesig tartott az útjuk.

Milyen motorokkal vág neki a túrának Ewan McGregor és Charley Boorman?

Adná magát az ötlet, hogy az új F 900 GS-sel vagy R 1300 GS-sel tegyék meg az utat, de ők szerették volna még emlékezetesebbé tenni a túrát, ezért két koros veteránt választottak társul. Ewan egy 1974-es Moto Guzzi Eldorado rendőrségi motorra voksolt, Charley pedig egy BMW R75/5-tel vág bele a kalandba.

– A Long Way Up egy meglehetősen trükkös, homokos, nehezen járható szakaszán Charley és én egy másik túráról kezdtünk álmodozni, hogy eltereljük a figyelmünket a félelmetes szakaszról és a veszélyekről. Ennek már jó pár éve, de végül megvalósítottuk: csak mi ketten, rozsdás, öreg motorokon, és a 16-17 ezer kilométeres út Skandináviában, valamint Kelet- és Közép-Európában. Egy újabb nagy kör, de ezúttal nem a világ körül, hanem Európában, mégpedig az én skóciai házamtól Charley angliai otthonáig. Hosszú út hazafelé... ez maga volt a varázslat

– mesélte Ewan az útról.

long-way-round-negyedik-evad
Ewan McGregor és Charley Boorman

Az új sorozat az Apple TV+ számára készült, és ezúttal is a régi, már sokszor bizonyított barátok, munkatársak kísérték őket – Russ Malkin és David Alexanian visszatértek a produceri és rendezői székbe. Úgy tűnik, sikerült titokban tartania a stábnak az előkészületeket, ugyanis a hírek szerint már be is fejeződött a forgatás, így a következő hónapokban elkezdődhet a tízrészes sorozat vetítése.