Egymillió forinttal a zsebünkben már bátran betámadhatjuk a kereskedéseket, ennyi pénzből már országútra is alkalmas kétkerekűt találunk a leárazásoknak köszönhetően. A Kawasaki a D-Tracker raktáron ragadt darabjait kínálja olcsóbban, a 2010 óta porosodó vasak például 890 000-ért elvihetők. A kiskerekű szupermotó főleg az alacsonyabb növésűek között lelhet sikerre, a szerény tömeg, a bőséges szabad hasmagasság és a nagyjából negyedmilliós kedvezmény igazán jó vétellé teszi a kifutó modellt.
Ennél is olcsóbb a Suzuki retrómotorja, a Van Van, melyet RV125 típuskód alatt találunk meg az árlistában, 748 000 forintos áron. A 118 kilós tömeget alig 12 lovacska gyorsítja, így vad előzések helyett inkább kedélyes cirkálásra való a hetvenes éveket idéző masina, mely igazán színes darabja a hazai nyolcadliteres kínálatnak.
A hétszámjegyű fájdalomküszöböt átlépve már a 250-esek közül is hazavihetünk egy-egy „áldozatot”. A Honda endurója, a CRF250L nem csak városi kalandokra, de könnyű terepezésre is alkalmas, hiszen több mint 25 centis hasmagasságának jó hasznát vesszük a sziklás terepen és a nagyobb padkák leküzdése közben is. A fürge, 24 lovas terepmotorért 1 290 000-et kérnek, de hasonló összegből már utcai vasak között is szemezgethetünk.
A Suzuki újdonsága, a klasszikus csupasz elődöket idéző GW250 igazi allrounder, mivel teljesítménye alkalmassá teszi az autópályás szakaszok legyűrésére, de az üléspozíció és a méretes nyereg révén városi használatra is szinte tökéletes, akár kétszemélyes üzemben is. A könnyednek éppen nem nevezhető, 182 kilós „csöppségért” 1 258 000 forintot kell leszurkolnunk, amiért cserében nyomatékos, kéthengeres blokkot és "nagymotoros" külsőt kapunk.
A Yamaha szintén kínál utcai és off-road modellt a millió körüli szegmensben, a WR125-ös enduró 1 158 000-ért kelleti magát, míg az utcai kerekekkel szerelt szupermotó verzió nyolcvanezerrel kerül többe. Az A1-es jogsival rendelkező superbike rajongóknak is tud jó megoldást a hangvillás márka, hiszen az R1, illetve R6 modelleket idéző YZF-R 125 1 248 000 forintba kerül, míg a puritán klasszikusért, az YBR125-ért 843 000 forintot kérnek, bár ez utóbbival a robogók is versenyre kelnek a lámpánál, ugyanis a vezetővel együtt nagyjából kétmázsás szerkezet mozgatásáért egy mindössze tíz lóerős, léghűtéses erőforrás felel.
A Hyosung is szeretne beleszólni a japán kvartett versenyébe, ezért új külsővel és műszerfallal látta el a népszerű GT250i-t, ami 1 199 000-ért elég erős ajánlat, igaz, az első műszaki vizsgáért és a névreírásért további hetven ropit kell a pénztárba csengetnünk. Ha ennyit szánnánk egy 250-esre, érdemes alaposan körülnéznünk, ugyanis alig többért már CBR kulcstartót is villanthatunk: 1 218 000 forintért az ABS nélküli Honda CBR250R is hazavihető, mely 26 lovas teljesítményével már autópályán sem jön zavarba, és kétszeméllyel is jól mozog a forgalomban.
A másfélmilliós határ környékén számos „felnőtt” motort találunk, melyek alkalmasak a hosszabb túrákra, sőt, némelyikük akár párosan is ajánlható ilyen kirándulásokra. Az általunk is kipróbált Ninja 300 éppen befér másfél alá, igaz, ennyiért csak a blokkolásgátló nélküli verzió lehet a miénk. Érdemes hát kicsit áldoznunk még, és az 1 649 000-be kerülő ABS-es változatra bökni a listában, főként, hogy jellemzően kezdő, illetve újrakezdő pilóták gépe lehet a legkisebb Ninja.
Persze nem érdemes teljesen kimeríteni a pénzügyi keretet, mivel az első túrák költsége és ruházat is felemészt majd némi összeget, ha csak nem alkudtuk bele a motorosgúnyát az egyébként is jó áron kínált bringák valamelyikébe, amire – a túlkínálatot látva – meglehetősen jó esélyünk van…