Ötpontos előnnyel és azzal a megnyugtató tudattal érkezett a tizennégy éves kecskeméti fiatalember a német bajnokság zárófutamára, hogy az összetettben másodiknál rosszabb helyet csak különlegesen szerencsétlen csillagállások mellett érhet el. Éppen ezért nem is készült másképpen élete nagy versenyére, mint eddig bármelyikre, sőt a rutinszerű műveletek is ugyanúgy ismétlődtek mint az idény más KTM-es futamain. Sajnos ebbe a rutinba a motorcsere is beletartozott, hiszen a szeptember eleji, Hungaroringen rendezett osztrák bajnokság alkalmával szétesett váltó miatt ezúttal is új erőforrás került a vázba. Ezzel azonban nem értek véget kínszenvedései, ugyanis az első időmérő után ez megismétlődött, mivel az edzést követően újból furcsa hangok törtek elő a blokkból Így Máté kategóriájában a negyedik, míg az összevont holland-belga bajnokság versenyzőivel feldúsított rajtrácson a kilencedik helyről kezdhette a versenyt.
- A rajtom jól sikerült, legalábbis önmagamhoz mérten, de aggasztott, hogy láttam, amint a kettes kanyarban Jannick és Kassner kezdenek elnyúlni a mezőnytől. Szerencsére még az első körben sikerült utolérnem őket, s amikor észrevettem, hogy Jannik elszáll az első körben a célegyenes előtt, már tudtam, hogy megvan, meglesz a bajnoki cím. Innentől már csak arra kellett vigyáznom, hogy befejezzem a versenyt. Sikerült átvennem a vezetést is, de ez is csak azért volt, mert siettetni akartam a verseny végét, ami most olyannak tűnt, mintha soha nem akarna eljönni. A legutolsó körben Dotti szélárnyékból ki is tudott bújni mögülem, és bár láttam, hogy ha visszatámadok, van esélyem beszúrni elé, de inkább hagytam, fontosabb volt a bajnokság. Ha Brad Bindernek Moto3-ban jó lett a világbajnoki cím egy második hellyel, nekem miért ne lehetne? - vetette közbe Máté nevetve. - Német junior bajnok vagyok a KTM 390 RC-ben, és nagyon boldog! Úgy kezdtük a szezont, hogy ha együtt tudok menni az elejével, az már jó, ehhez képest én értem oda legelsőként – azt hiszem, ez a csúcs. Még egy kicsit ízlelgetnem kell: német bajnok vagyok… - mesélte Máté a futamot követően.
Túl sok ideje azonban nincs az ízlelgetésre, mivel a német KTM-es bajnokságnak vége, de a gyár, hogy még inkább növelje a három kontinens kilenc országában megrendezett sorozat presztízsét, a hét végén még két világbajnoki futamot is szervez Assenben, ahol a német bajnokság is startolt még április közepén. Ez egyben Laczkó Máté búcsúfellépése is lesz az ADAC színeiben, hiszen a kiírás szerint a versenysorozat első három helyezettje nem indulhat a következő szezonban. A szervezőknek ugyanis nem az a célja, hogy elvegyék a fiatal tehetségek versenyzési kedvét, éppen ellenkezőleg: minél többeknek akarnak fejlődési lehetőséget biztosítani azzal, hogy az aktuális idény legjobbjait felfelé terelik.
- De hol, merre is van az a felfelé? - kérdeztük Mohai János csapatfőnököt, akivel természetesen madarat lehetne fogatni a hockenheimi hétvége után, de ettől még igyekezett önmagához mérten is megfontoltan, visszafogottan értékelni a helyzetet:
- Több lehetőség, ha úgy tetszik, megkeresés is fejtörést okoz, hiszen Máté ebben az idényben nyújtott teljesítménye sokak érdeklődését felkeltette, többen látnak benne komoly potenciált. Vannak azonban életkori határok, amelyek miatt néhánnyal nem számolhatunk. Ezen kívül a KTM 390 RC világbajnoki futama mellett elfogadták a nevezésünket a Red Bull Rookies Cup válogatójára, ami egy újabb nagyszerű lehetőséget jelentene. Most erre készülünk, minden további csak az után jöhet. Ha ott is a mostanihoz hasonló, felnőtt, érett versenyzői tulajdonságait csillogtatja, egy sor kérdést maga iktathat ki az életéből. Ebben a bajnokságban az öt közé kerülés volt a cél, ehhez képest négy hete már biztos volt a dobogó, sőt az első helyért versenyezhetett, és azt magabiztosan be is húzta. Ennél azonban sokkal fontosabb a szezonban nyújtott teljesítmény, az egyenletes fejlődés, amivel esélyeshez méltón, felnőtt, érett versenyzőket idézően tudta teljesíteni élete legfontosabb versenyét. Mivel bizonyította, hogy a tét nem nyomja agyon, biztos vagyok benne, hogy a válogatón sem vall majd kudarcot… - foglalta össze a csapatvezető az idény tanulságait.
Távolról szorított, és az első adandó alkalommal telefonon gratulált Máténak Talmácsi Gábor világbajnok, aki szívesen osztotta meg véleményét a nyilvánossággal is.
- Ahhoz, hogy valaki bajnok legyen, a versenyzői tulajdonságok mellett szükség van nagyfokú sportintelligenciára is, és ahogy hallottam, Máté ezen a versenyen erről is tanúbizonyságot tett: intelligensen versenyzett, semmit nem kockáztatott, csak a végső győzelmet tartotta szem előtt. Mivel régóta figyelem, s tanácsokkal is segítem Máté fejlődését, azt kell mondjam, most lépett egy szintet. Jó időben van, jó helyen, megfelelő mennyiségű versenykilométerrel és egy nagyon értékes bajnoki címmel. Hogy még sincs a legjobb helyen, az sajnos a magyar motorsport nehéz helyzetéből fakad, mert ez az eredmény, bármennyire is szép, üzletileg és a médiában még nem jelent akkora kiugrást, hogy innentől kikövezett út vezessen a világbajnokságig. A csapatnak, a környezetnek persze óriási siker, és számos lehetőséget megnyit Máté előtt, de még nem az a sikersztori, ami vonzaná a magasabb szintre lépéshez kellő mecénásokat. Éppen ezért most egy jó döntés kell a továbblépéshez. Ezzel eddig nem volt gond, éppen ezért én most nem is adnék tanácsot, mert nekem egy vízióm van: sikerüljön a Red Bull Rookies Cup válogató, és találjon e mellé egy olyan bajnokságot, ahol egy ugyanolyan vagy nagyobb motorral még több versenykilométert, tapasztalatot gyűjthet. Persze van élet a Red Bull betétfutama nélkül is, de az, hogy a Moto GP közvetlen közelében fejlődhetne, pszichológiailag jelentene egy olyan töltést, amitől elhinné, hogy igen, oda tartozik. Nagyon kívánom neki, hogy sikerüljön, és jó lenne nekünk, magyaroknak is, hogy ott legyen egy versenyzőnk - nyilatkozta világbajnokunk a verseny után.
Azt hiszem mi sem kívánhatunk többet a világbajnok kívánságánál, de a Red Bull Rookies Cup válogató előtt még van egy apró elintéznivalója a KTM német bajnokának: a KTM 390RC Word Cup a következő hétvégén, Assenben. Október elsején és másodikán ugyanis az amerikai, a brit, a finn, a holland és a német KTM 390 RC bajnokságok öt-öt, valamint a francia, mexikói és olasz bajnokságok 3-3 versenyzője, továbbá a dél-afrikai bajnok mérkőzik meg egymással, immáron azonos feltételek mellett. Túl a presztízsen, nagyon komoly tétje is van az összecsapásnak. Máté tehát már erre készül, pontosabban előtte még két napon át az iskolapadot nyomja, mert a tanulást sem hanyagolhatja el, majd a hét közepén megindul a legendás holland pályára, hogy ott, a nívós mezőnyben bizonyítsa rátermettségét.