Távol-Keleten annyi a robogó, mint égen a csillag, ám ha egy nem megszokott, valamiben újat mutató technika kerül képbe, az még ott is feltűnést kelt. Nincs ez másként a Kymco esetében sem, akik most mutatták be legfrissebb terméküket, a ManyEV-t, ami az ún. Ionex rendszert hordozza magában. Ez a vadonatúj szisztéma csekély tömegű, ötkilós, kivehető, cserélhető és újratölthető akkumulátorokra épül, ami a kétkerekű speciális tartójában foglal helyet.

kymco-ionex-17594

A Kymco ManyEvo padlólapja alá két akkumulátort helyeztek el, ezen kívül a nyereg alatt található egy nem cserélhető, hagyományos akkumulátor

A vállalat egy teljesen új infrastruktúrát tervez létrehozni a rendszer köré, melynek részeként üzletekben és a munkahelyeken alakítanának ki töltőpontokat, ahol szükség esetén cserélni is lehetne a lemerült telepeket. Az Ionex rendszert nemcsak ebben a robogóban használják majd, hanem legalább tíz új elektromos járműbe építik be a következő években.

Mondhatnánk, hogy milyen újszerű és forradalmi megoldás az Ionex, de az ötlet kísértetiesen hasonlít a Honda korábbi technikájára, a PCX-ben bemutatott, szabványos, kivehető akkumulátorra, amit ráadásul szintén egy mozdulattal cserélhetnek a tulajdonosok a töltőpontokon.