Stílusosan hazai pályán, a Red Bull Ringen mutatkozott be a narancs márka legfrissebb fejlesztése, az egyszerűen csak RC16 névre keresztelt versenygép. A 2017-től élesben is szereplő V4-eshez nem csak a gyár pilótái férhetnek hozzá, mivel a cég úgy nyilatkozott, hogy az RC16 egy - valószínűleg csökkentett teljesítményű - változata a privát indulók, vásárlók rendelkezésére áll majd, a versenymotor ára feltehetően 140 ezer euró körül mozog majd.
Jelenleg Alex Hofmann segít a mérnököknek a fejlesztések során, azonban a GP-szezon után már a tesztpilótaként szerződtetett Mika kallio is csatlakozik az alakulathoz, hogy a következő szezon végére egy minél ütőképesebb gépet faragjanak a KTM-ből. Miként az utcai motoroknál már megszokhattuk, a beszállítói lista ezúttal is a szokásos - Brembo fékek és WP felfüggesztések dolgoznak az RC16 alatt, a V4-es kiváló hangjáról és teljesítményéről pedig Igor Akrapovič kipufogórendszere gondoskodik.