A KTM-gyár közelében kapták lencsevégre az újdonságokat, s a gépek megjelenése, kidolgozottsága arra utal, hogy nincs már messze a három új típus leleplezése. Továbbra is 125-ös, 250-es és 390-es erőforrással készülnek a kis Duke-ok, de ezen kívül szinte minden új a most látott gépeken.
Megújul a KTM Duke modellcsalád
Noha továbbra is egyhengeres, folyadékhűtésű hajtómű dolgozik a KTM-ekben, a blokk, a henger és a hengerfej eltér a jelenlegi modellétől. A csúcsteljesítmény várhatóan 29,5 lóerő lesz (250 Duke), míg a másik kettő az EU-s előírások miatt 15, illetve 43 lovas teljesítménnyel kerül a boltokba.
Új vázat, segédvázat és lengővillát kapnak a 2021-es Duke-ok, míg a fékek és futóműalkatrészek a megszokott beszállítóktól, a Brembóhoz tartozó ByBre-től és a WP-től érkeznek. Az nem derült ki, hogy mennyiben lesz új a felfüggesztés, de ránézésre vaskosabbnak tűnnek a telószárak, mint a jelenlegi modelleken.
Arról egyelőre nincs információ, hogy mikortól lesz kapható a három új Duke, de a képek alapján nem lenne meglepő, ha még idén megjelennének az újdonságok.
A hercegi család távoli sarja – Duke 250
Jelenleg hét modell viseli a Duke nevet: a 125-ös a belépőszint és a nemrég bemutatott, majd' egy óra alatt elkelt 1290 Super Duke RR pózol a lista túlsó végén.
Ez azonban csak az európai piacon igaz, ugyanis Indiában kapható a 125-ösre épülő, hasonlóan könnyű, ám kétszer olyan erős (29,5 LE) Duke 250 is, ami valószínűleg azért nem elérhető az öreg kontinensen, mert a jogsiszabályok miatt sokkal jobban megéri a 390-esre váltani az A2-es motorosoknak. Persze ne lepődj meg, ha nem jön ki az említett nyolc tag, ugyanis a jól ismert típusok mellett (125, 390, 890, 890 R, 1290, 1290 RR) kapható az említett 250-es és a 890 L jelű változat is – utóbbi 35 kW-os és az L jelzés a kezdő motorosokra utal.