Megannyi cikk és bejegyzés született KTM-ről az elmúlt napokban, de néhol a csőd és a csődvédelem fogalmát sem sikerült tisztáznia a szerzőnek, ezért a tulajdonosok tömören, velősen összefoglalták, hogy mit érdemes tudni a kialakult helyzetről, és miként folytatja a márka 2025-ben. Röviden a lényeg, hogy a csődvédelem lehetőséget ad a fizetési kötelezettségek átütemezésére, befektetők keresésére, és közben – a működés átszervezésével – ismét nyereségessé válhat a társaság. Ezzel mindkét fél jól járhat, mivel az adós így elkerüli a fizetésképtelenséget, tovább működhet, és a hitelezők is előnyösebb helyzetbe kerülhetnek, mintha felszámolási eljárás során próbálnák behajtani a tartozást.

Jövőre folytatódik a termelés a KTM-nél

A vezetők először is kiemelték, hogy a híresztelésekkel ellentétben a három vállalatcsoport – a KTM AG, a KTM Components GmbH és a KTM FuE GmbH – nem ment csődbe, sőt pont ellenkezőleg. A múlt héten beadott iratok szerint a vezetők vállalták, hogy 90 napon belül teljesen átalakítják a társaság működését, mely hatékonyabb formában folytatja 2025-től, és azt is tényként közölték, hogy legkésőbb márciusban újraindul a termelés.

Gyárlátogatás a mattighofeni üzemben 

Ez egyben azt jelenti, hogy a következő három hónapban nem készülnek új motorkerékpárok, de mint korábban olvashattátok, a márkakereskedések tömve vannak 2024-es modellekkel, azaz várhatóan még jó ideig nem lehet panasz a választékra. Azt is hangsúlyozták a KTM-nél, hogy a jelenlegi és a leendő tulajdonosok ugyanolyan kiszolgálásban részesülnek, mint korábban, és

„garantálják, hogy továbbra is a megszokott feltételek mellett szállítják le a motorkerékpárokat, az alkatrészeket és a felszereléseket.”

– Ha valaki a 2025-ös modellek közül válogatna, mint például a 125 és 390 SMC R vagy a 390 ADVENTURE R, az némi átfutással, de még 2025 első negyedévében átveheti új motorját – emelték ki, míg a hazai kereskedések friss akcióit látva úgy tűnik, az idei nagymotorokhoz jelentős, akár félmillió forintos kedvezménnyel juthat hozzá, aki most beújít egy KTM-et, Husqvarnát vagy MV Agustát.

ktm-csodvedelem-alatt-all-de-folytatja-a-motorgyartast
Az egyik 2025-ös húzónév, a 990 RC R, de emellett számtalan új terepmotort is bemutatott a márka Milánóban

– A pénzügyi nehézségek ellenére az osztrák vállalat a világpiac meghatározó szereplője, hiszen az utolsó teljes évben 381 555 járművet értékesített – szögezték le a Pierer Mobility jelentésében –, amivel a földrész legnagyobb motorkerékpár-gyártója lett. A társaság nagyszabású távlati terveire utal az is, hogy alig egy hónapja megannyi újdonságot mutatott be az EICMA-n, élen a 390 Enduro R és SMC R modellel, a megújult 1390 Super Adventure S-sel, valamint a Husqvarna Vitpilen 801-gyel.