Maga a megoldás nem új, hiszen a KTM-nél eddig is elérhető volt az automatikus tengelykapcsoló, melyet a Rekluse készít, és amit egyébként az MV Agusta motorjaiban is láthattunk. Ezt egészítették ki az osztrák mérnökök egy automatikus reteszelővel, mely rögzíti a fogaskerekeket, amint lezárják a motort, így az garantáltan nem tud elgurulni. Ezt egészítették ki most a fokozatkapcsolásért felelő egységgel, így a jövőben akár teljesen eltűnhet a kuplung- és a váltókar a 1290-es modellekről.
Jóllehet, korábban is voltak kuplungkar nélküli motorok, ám az Aprilia, a Moto Guzzi és a Yamaha módszere sem aratott osztatlan sikert, viszont a Honda DCT-je kimondottan kelendő. Ezért is dönthettek úgy a KTM-nél, hogy egy hasonló megoldást vetnek be az 1301 köbcentis V2-esben, hiszen a Hondánál egyre több motorhoz elérhető a duplakuplungos automatikus váltó, a BMW gyorsváltója is igen elterjedt. Így aztán logikus lépés lenne az automatikus üzemmódban is használható, mégis hatfokozatú, hagyományos váltó beépítése.
Egyelőre csak szabadalomról van szó, de látva a vetélytársak lépéselőnyét, nem lepődnénk meg, ha a következő hónapokban, években elérhetővé válna az „okosváltó” az osztrák V2-esekhez.