Kétségtelen, hogy a Honda komoly lépéselőnyben van a 13 éve megjelent DCT-vel, hiszen így a japán gyár modelljei azoknak is érdekesek lehetnek, akik a robogók egyszerű kezelhetőségét várják el nagymotorjuktól. Nem véletlen, hogy 2010 óta több mint 230 ezer (!) DCT-s motorkerékpárt adtak el Európában, és az is beszédes, hogy egyes típusoknál a vevők 90-95%-a választja a dupla kuplungos változatot a hagyományos váltóval szemben, vagyis a DCT népszerűsége megkérdőjelezhetetlen.

ktm-automata-valto-2023
A KTM friss szabadalma

A KTM sem szeretne lemaradni, ezért szabadalmaztatott egy egyszerűbb, de szintén automatikus sebességváltót, melynek az alapja egy röpsúlyos tengelykapcsoló, mely a fordulatszám emelkedésével zárja a lamellákat, és persze vice versa. Így tehát feleslegessé válik a kuplungolás, de a hírek szerint a KTM-eken továbbra is lesz váltókar, azonban a drágább, gazdagabb felszereltségű változatokon a Hondáéhoz hasonló gombok kerülhetnek a kormányra. Utóbbi azért lényeges, mert a vezető eldöntheti: rábízza a fel- és visszakapcsolás terhét a motorra, ami például városban araszolva kimondottan kényelmes, vagy ő maga kapcsolgat a bal oldali kapcsolótömbön elhelyezett gombokkal.

ktm-automata-valto-2023
A régebbi KTM-ekhez is elérhető automatikus tengelykapcsoló: a Rekluse például a 1190-hez is készít ilyen egységeket, melyek jellemzően 900-1000 euróba kerülnek

A pletykák szerint először a nagy V2-esek kapják meg a sajátos erőátvitelt, beleértve a Super Duke-ot és persze az Adventure modelleket is. Mivel az új kuplung kisméretű, nem túl nehéz szerkezet, a jövőben visszaköszönhet a márka egyhengeres és sorkettes erőforrásaiban is. Azt nem erősítették meg, ám a két cég kapcsolata alapján valószínűsíthető, hogy a tengelykapcsoló a Rekluse fejlesztése, vagy legalábbis az adja majd az alapot a KTM új erőátvitelének.