A KTM gárdája igazán boldog lehet mostanság, hiszen a vállalat nemes egyszerűséggel szárnyal, 2018-ban újfent megdöntötte saját eladási rekordját. Az első félévben 126 808 kétkerekűt értékesítettek, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához mérten, továbbá 821,8 millió eurós bevételt generáltak, ami nyolc százalékos növekedésnek felel meg, s a lendület a második félévben sem tört meg. A termékpaletta is folyamatosan frissül és bővül, 2019-re közel egy tucat megújult vagy új típus érkezik, közöttük például a 1290 Super Duke R és GT, a 790 Adventure, vagy épp az RC 390. Utóbbi azért különösen érdekes, mert míg testvére, a Duke 390 esetében már a második generációnál jelentősebb változásokat tapasztalhattunk, a kis sportolót mindeddig csak visszafogottabb módosításoknak vetették alá. Jövőre azonban alaposabban hozzá szeretnének nyúlni, tehát nagyon úgy fest, hogy 2020-ra már átszabott külsővel és belsővel érkezik a gép.

ktm-2019-kozepes-motorok-20383

Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója elmondta, egyre nagyobb lehetőséget látnak a közepes össz-lökettérfogatú motorkerékpárok kategóriájában, így a jövőben fokozott figyelmet szentelnek majd ennek a géposztálynak
Az alábbi fotókon a Motorcycle News magazin fotósai kapták lencsevégre a KTM tesztpilótáját, amint épp a tesztelési fázisában tartó, legújabb RC 390-nel rója a köröket. A felvételeken tisztán látható, hogy a mini-superbike méreteit tekintve valamelyes nagyobb lesz elődjénél, frontrészét az eddiginél is karakteresebbre alakítják, valamint új szélterelő és LED-lámpatest kerül fel. A külcsínt érintő változások mellett az RC 390 vélhetően megkapja a Duke-ban már megismert kiegészítőket, úgymint a színes TFT-kijelzős műszeregység, melyhez bluetooth-szal párosítható bármilyen okostelefon. A kétkerekű alá új WP futómű kerül, mely a mérnökök szerint még jobb kezelhetőséget biztosít majd a 43 lóerős RC-nek. Noha a KTM palettáján már most is több kis és közepes össz-lökettérfogatú járgány sorakozik, a gyártó várhatóan tovább erősít majd a szegmensben. Ennek egyik első lépéseként már el is kezdtek dolgozni egy új, félliteres erőforráson. A vállalat vezérigazgatója elmondta, terveik szerint soros kéthengeres motorkonstrukció kerül az indiai Bajaj közreműködésével fejlesztett gépbe, melyet egy éven belül leleplezhetnek.