Vége a várakozásnak, egy év után megérkezett az osztrákok sportos nakedjének kalandor fivére, mely méltó a márka terepes hagyományaihoz.
A prototípus egész éves, alapos tesztelése után a KTM végre lerántotta a leplet legújabb modelljéről, a 790 Adventure-ről. A típus a 790 Duke műszaki alapjain nyugszik, ennek megfelelően ugyanaz a 799 köbcentis, folyadékhűtéses sorkettes hajtja, ugyanakkor a tervezett felhasználási terület jegyében áthangolták azt. A gyári adatok szerint a Duke-ban előhozott 105 lóerő és 86 Nm-es forgatónyomaték helyett az Adventure-ben 95 lóerőt ad le a hajtómű 8000-es fordulaton, ehhez 88 Nm forgatónyomaték társul 6600-on. A gép szárazon 189 kilóval mérlegel, vagyis a 20 literes - hivatalosan 450 km-re elegendő benzin befogadására alkalmas - üzemanyagtartályt színültig töltve sem megy sokkal 210 kiló fölé a tömege.
Akárcsak az ikonikus KTM 450 Rally-val, a 790 Adventure-rel is a kalandvágyó pilóták szívét célozza meg a gyártó. Egy biztos, a KTM erős ellenfelet állít majd a 790 Adventure-rel a konkurenciánakA futómű amolyan „KTM-esen” pazar, minden paraméterében állítható, hosszú rugóúttal felvértezett, 43 millis csúszószár-átmérőjű WP teleszkóppár dolgozik elöl, hátul pedig 200 mm-es úton járó, progresszív rugóstag kapott helyet, a megállásról pedig négydugattyús első féknyergek gondoskodnak. Az üléspozíciót és az üzemanyagtartály helyzetét is úgy alakították ki, hogy a súlyelosztás ideális legyen, megkönnyítve a manőverezést lassú tempónál is. A külsőt illetően a sorozatkész verzió nem különbözik jelentősen a korábban látott prototípustól, mindössze az első traktusnál figyelhető meg némi módosítás, ami érintette a fénydiódás lámpatestet, a szélterelőt és az idomzatot. Ezen felül a korában látott együléses nyereg helyett dupla, osztott priccs kerül a végső verzióra. A felniken ún. dual-sport abroncsok feszülnek, előrevetítve, hogy a kalandorral nyugodtan meg lehet célozni az aszfaltos szerpentineket és az erdei ösvényeket is.
Kalandozz még keményebben! - ez a KTM szlogenje a 790 Adventure R-hez
A modell az alapváltozaton felül még tereporientáltabb R variánsban is elérhető lesz, ezt 48 millis csúszószár-átmérőjű telókkal vértezték fel, hátsó rugóútja pedig ez esetben 240 milliméter. Ezen felül az ülésmagasságban is különbözik a két tesó, a sima Adventure 850 (opcionálisan 830) millis nyergével szemben az R kivitelnél 88 centi magasra helyezték az ülőlapot.