Megannyi bemutató és teszt született már a német Continental legújabb túrasportabroncsáról, a ContiRoadAttack 4-ről, ám minden cikknél többet mondanak a hosszú távú, gyakorlati tapasztalatok. Márpedig a történet főszereplője, Ramón bőven gyűjtött tapasztalatokat a motorggumival, ráadásul az egyik legerősebb csupaszmotor, a KTM 1290 Super Duke R nyergében.
Nem véletlen, hogy ezt választotta, hiszen a mérnökök is úgy jellemezték az újdonságot, hogy azoknak készült,
akik elvárják a sokoldalúságot és a tartósságot az abroncstól, de szeretnek tempósan szerpentinezni, esetleg részt vesznek egy-egy nyíltnapon.
Ez alapján bármelyik közepes méretű vagy nagy teljesítményű nakeden helytállhat a köpeny, csakúgy, mint a hosszabb távokon használt sport- és túrasportmotorokon.
Gyakorlati tapasztalatok a ContiRoadAttack 4-gyel
Miként korábban írtunk róla, a korábbi túrasport- helyett a gyártó egy új, hipertúra-kategóriába sorolja az új RoadAttackot. Az elnevezés abból fakad, hogy a tervezők szerint ez egy olyan, túrázásra alkalmas abroncs, mely sportosság terén túlmutat elődein, miközben remekül alkalmazkodik hideg, nedves aszfalthoz. Ezúttal arról faggatták Ramónt, a Super Duke R tulajdonosát, hogy milyen tapasztalatokat szerzett vele.
Általában mire használod a KTM-et?
Tulajdonképpen mindenre, hiszen amikor csak lehet és nem viszek például nagy csomagokat, mindig motoron ülök. Szinte nincs olyan hétvége, hogy ne túráznánk, emellett évente jó pár 4-5 napos, hosszabb karikát is szervezünk.
Ezek jellemzően milyen hosszú utak?
Hétvégente csak rövidebb, 2-300 kilométeres köröket teszünk meg, a túrák pedig jellemzően 1800-2000 kilométeres távot ölelnek fel.
Miért éppen ContiRoadAttack 4-et választottad ilyen célra?
Megfogott, hogy pont azt hangsúlyozták a bemutatójában, amire vágytam: egy szárazon és nedvesen is kiváló tapadású abroncs, ami tovább bírja, mint a puha sportgumik.
...és bevált?
Sokat megyek nyélgázon, brutális nyomatékot szabadítva a kerékre, ezért komoly elvárásaim voltak. Meglepett, hogy tapadás terén felvette a versenyt a korábban próbált sportgumikkal, viszont bő ötezer kilométert bírt ki a hátsó abroncs, ami több mint jó egy ilyen erős motoron és ilyen vezetési stílus mellett. Tudom, miről beszélek, hiszen korábban volt olyan hátsó gumim, ami 2500 kilométer után már elérte a kopásjelzőt...
Miben nyújtott többet, mint a korábbi gumijaid?
Végre jobban tapad, mint a régebbi túraabroncsok, ugyanakkor nem kopik el egy túra alatt – az első gumi simán elmegy 6000-6500 kilométert, talán többet is. Persze ne várjunk el olyan tartósságot, mint például a ContiRoadAttack 2-től, amit szintén használtam korábban!
A második széria tartósabb, ez kétségtelen, de tapadásban meg sem közelíti a negyedik generációt, vagyis az újdonság egy remek hibrid lett a sport- és túragumik összes erényével. Különösen ledöntött motorral kigyorsítva érződik, hogy mennyivel jobban tapad.
Végül pedig mit tanácsolnál azoknak, akik hasonló motorra keresnek abroncsot?
Nos, először is felejtsük el, hogy vannak jó és rossz motorgumik! Ma már az olcsóbbak is olyan minőségűek és tudásúak, hogy 10-20 éve még akár az élvonalba tartozhattak volna. Ennek dacára mindig a legjobbra vágyom, mert a motorozás elsősorban nem közlekedési forma, hanem élményforrás, és egy árnyalattal rosszabb gumi is csorbíthatja az élményt.
Arról nem beszélve, hogy nincs nagy árkülönbség – azonos méreten belül –, és ezt szívesen megfizetem, hiszen az abroncson (is) múlik, hogy talpon maradsz-e egy neccesebb helyzetben, szóval nem érdemes ezen spórolni.
Ráadásul az abroncs immáron több százféle motorra felszerelhető, köszönhetően annak, hogy 2023 tavaszától már nem csak 17 colos átmérőben elérhető, ugyanis megjelentek az endurósoknak fejlesztett, 19-es változatok is. Mi több, ezzel egy időben a korábbi, hagyományos oldalfalú kivitelen túl piacra dobta a cég a nagy terhelhetőségű, GT változatot, ami erősített övszerkezettel készül, és elsősorban az utassal és csomagokkal használt, nagy túramotorokra ajánlott.