Három mérnök elhatározása, száz alkalmazott, no meg több mint 9 milliérd forintnyi befektetés – ennyi kellett hozzá, hogy alig hét év alatt kimondottan ismert márka legyen a 2014-ben alapított Sur-Ronból.
Bódis Ricsi tesztelte a Sur-Ront
Elismert, sőt Red Dot díjjal jutalmazott vállalatról van szó, mely pillekönnyű mégis 70-80 km/órás végsebességű motorokkal szerzett rajongókat világszerte. Nem is csoda, hiszen a járgányok kialakítása egyszerű, mint a bringáké, és mozgékonyabbak kemény terepen, hiszen könnyebben felkaphatóak, mint bármelyik enduró vagy triálgép és lazán elférnek a legszűkebb helyeken is.
Ráadásul az elektromos hajtásnak köszönhetően nincs rajtuk kipufogódob, olajteknő stb., azaz semmi, ami útban lehet vagy megsérülhet kemény, sziklás terepen. Egyébként is lenyűgöző, 315 (!) mm-es maximális szabad hasmagasság jellemzi a modelleket, ami nemhogy egy endurónak, de egy ralimotornak is becsületére válna.
Ilyen impozáns adatok mellett nem csoda, ha Bódis Ricsit is lenyűgözte a vas, miután eltöltött vele egy napot a Hungaroring off-road pályáján. A videóban ő mesél róla, hogy milyen előnyei vannak a könnyű és karcsú elektromos gépeknek ilyen terepen, és hogy miként lehet kihasználni laza talajon a Sur-Ron motorok több száz newtonméteres nyomatékát.