Három mérnök elhatározása, száz alkalmazott, no meg több mint 9 milliérd forintnyi befektetés – ennyi kellett hozzá, hogy alig hét év alatt kimondottan ismert márka legyen a 2014-ben alapított Sur-Ronból.

Bódis Ricsi tesztelte a Sur-Ront

Elismert, sőt Red Dot díjjal jutalmazott vállalatról van szó, mely pillekönnyű mégis 70-80 km/órás végsebességű motorokkal szerzett rajongókat világszerte. Nem is csoda, hiszen a járgányok kialakítása egyszerű, mint a bringáké, és mozgékonyabbak kemény terepen, hiszen könnyebben felkaphatóak, mint bármelyik enduró vagy triálgép és lazán elférnek a legszűkebb helyeken is.

ksr-sur-ron-teszt-2021-28960
Könnyű, mint egy bringa, nyomatékos, mint egy enduró, és hangtalanul suhan. Egyszerűen ideális a földutak és erdei ösvények felfedezésére

Ráadásul az elektromos hajtásnak köszönhetően nincs rajtuk kipufogódob, olajteknő stb., azaz semmi, ami útban lehet vagy megsérülhet kemény, sziklás terepen. Egyébként is lenyűgöző, 315 (!) mm-es maximális szabad hasmagasság jellemzi a modelleket, ami nemhogy egy endurónak, de egy ralimotornak is becsületére válna.

Off-Road-tesztnap a Sur-Ron elektromos motorokkal a Hungaroring Motoros akadémia tereppályáján

Ilyen impozáns adatok mellett nem csoda, ha Bódis Ricsit is lenyűgözte a vas, miután eltöltött vele egy napot a Hungaroring off-road pályáján. A videóban ő mesél róla, hogy milyen előnyei vannak a könnyű és karcsú elektromos gépeknek ilyen terepen, és hogy miként lehet kihasználni laza talajon a Sur-Ron motorok több száz newtonméteres nyomatékát.