Aki próbált már szabályos, 40-50-es csúcssebességre képes robogóval ingázni, minden bizonnyal megtapasztalta, hogy a többsávos városi bevezetőkön kész oroszrulett a 70-80-nal elsuhanó kocsik mellett evickélni. Nem véletlen hát, hogy a robogógyártók is egyre erősebb és nagyobb tempóra képes modellekkel rukkolnak elő, mint például a 70-nel suhanó NIU MQi GT.
NIU MQi GT: három nap egy feltöltéssel
Hosszas piackutatás előzte meg az MQi GT bemutatását, mely során azt is vizsgálták, átlagosan hány kilométert ingáznak az európai motorosok egy-egy hétköznap.
Nos, az átlagos futásteljesítmény kimondottan csekély, jellemzően 10-15 kilométer között változik, vagyis egy ilyen motorral, mint a GT, legalább három-négy napot, de inkább egy egész hetet ingázhat az ember töltés nélkül, mivel csak 70-80 kilométerenként kell szabad konnektort keresnünk.
A csekély fogyasztás dacára kifejezetten combos a robogó, gyorsulásáról a Bosch 3 kW-os teljesítmény villanymotorja gondoskodik. Hogy csak többnaponta kelljen tölteni, 18650es cellákból felépülő, 2,98 kWh-s akksicsomag lapul a NIU-ban, amit nagyjából négy óra alatt lehet teljesen feltölteni.
Utassal is fürge robogó
A kategóriában nagynak számító, 14-es felniken suhan a GT, felfüggesztése pedig bőséges tartalékokkal rendelkezik, hogy alkalmas legyen a motor csomag- és utasszállításra is. A nagy tartalék ez esetben azt jelenti, hogy a túramotorokat is lepipálja a NIU terhelhetőségben. Noha csak bő egy mázsát nyom menetkészen, 269 kilót (!) bír el, azaz két átlagos testalkatú utas mellett még több mint egy mázsa terhet magával vihet. Egyértelmű, hogy a megengedett össztömeg nem lesz gátja a nagyobb csomagok cipelésének.
A GT tengelytávja olyan ikonok méretével vetekszik, mint például a Yamaha MT-10 (NIU: 1389 mm, MT-10 1400 mm), vagyis garantáltan nem lehet panasz a helykínálatára. A jókora tengelytáv mellett még lenyűgözőbb a csupán 115 kilós menetkész tömeg, különösen, hogy ez hivatalosan is kétszemélyes modell.
Hogy a testesebb vezetők és utasok se kuporogjanak, csaknem 80 centis nyerget visel a NIU újdonsága, és a nyeregmagasság is nekik kedvez: 816 mm. Persze mivel kifejezetten karcsú a GT, valószínűleg már 160-165 centis testmagasságtól lazán talajt ér a vezető a motorról.
Az új NIU MQi GT alapfelszereltségéhez tartozik a gyári alkalmazás és a beépített nyomkövető is. Utóbbi hatékonyságát mi sem bizonyítja ékesebben, mint a legutóbbi lopás története, melyben pillanatok alatt előkerült a meglovasított robogó egy VIII. kerületi bérházból.
Mivel jogilag a 125-ös robogókkal kerül egy osztályba, a GT A1 jogosítvánnyal vezethető, sőt akár B-vel is egy hatórás képzés, az úgynevezett B125 után. Így aztán bármikor vihetünk vele utast, akit kényelmes nyereg és jókora lábtartó vár a „fedélzeten”. Bár csak nemrég tűnt fel, a NIU MQi GT máris előrendelhető Magyarországon, mégpedig nyomban öt különböző fényezéssel – kezdésként fehér, ezüst, kék, piros és fekete színben.
Műszaki adatok – NIU MQi GT
Motorkonstrukció: Állandó mágneses, szénkefe nélküli Bosch villanymotor
Csúcsteljesítmény (W): 3000
Akkumulátor: 18650 cellák, 48 V 31 Ah
Fékrendszer elöl: háromdugattyús tárcsafék EBS-szel
Fékrendszer hátul: kétdugattyús tárcsafék EBS-szel
Méretek, felszereltség
Hosszúság/Magasság/Szélesség (mm): 1815/1185/725
Tengelytáv (mm): 1389
Hossz (mm): 1949
Ülésmagasság (mm): 816
Menetkész tömeg: 115 kg
Alapfelszereltség: NIU applikáció, központi vezérlőegység, valós idejű helymeghatározó rendszer, LED-es világítás, LCD-műszeregység