Európában rendkívül jól fogy a Kawasaki Z900, ami azt bizonyítja, hogy a vásárlók igenis ragaszkodnak a klasszikus, soros, négyhengeres motorkonstrukcióhoz. A látványos japán vas olyannyira kelendő, hogy például Németországban ez az egy modell tudta megszorongatni idén tavasszal a BMW R 1250/R 1300 GS párost.

Négyhengeres csupaszmotor Kínából

Az tehát nem kérdés, hogy van létjogosultsága a négyhengereseknek, ugyanakkor a gyártási költségek és a környezetvédelmi előírások miatt nem igazán éri meg 600-asnál kisebb sornégyet piacra dobni, legalábbis ezzel indokolták eddig a gyárak, hogy a kéthengeresek uralják az A2 géposztályt.

kove-450-rr
Nincs spórolás! Az már a hivatalos bemutató előtt sejthető, hogy az RR változatból érkezett könnyűfém váz öleli körbe az új Kove-erőforrást, míg az úttartásért KYB felfüggesztés felel

Ezen változtatna most a kínai Kove, mely a látványos endurók és ralimotorok után egy soros, négyhengeres, 71 lóerős 450-essel támad. A meglepően könnyű, csupán 165 kilós menetkész tömegű motor 220 km/órás végsebességre képes, formaterve pedig egyértelműen a korábbi Z1000-et juttatja eszünkbe, főleg oldalnézetből. Ráadásul az árra sem lehet panasz: a modell Ázsiában – átszámítva – 1,7-1,9 millió forintba kerül.