Múlthéten rendezték az IDM, azaz a német bajnokság második versenyhétvégéjét, ahol Kovács Bálint is pályára lépett az BCC Alpha Van Zon BMW-jével.

kovacs-balint-oschersleben-idm

A H-Moto Team pilótája szeretett volna felzárkózni a legjobb háromhoz, csökkenteni a lemaradását, ami sikerült is, tekintve, hogy az egész versenytávon mindössze kilenc másodpercet kapott a győztestől, míg az első fordulóban 23 másodperc volt a különbség közöttük.

Most Bálint mesél arról, milyen volt a verseny és miként készül a hétvégi 24 órásra, amit a legendás belga pályán rendeznek:

A német bajnokság második fordulójára már nyugodtabban érkeztem, hiszen egyrészt az előző fordulóban rutint szereztem, másrészt a csapathoz csatlakozott az ország egyik legjobb mérnöke, Fekete Bálint, akinek komoly szerepe volt a motor leghatékonyabb beállításában.  

kovacs-balint-oschersleben-idm

Pénteken három szabadedzésem volt, az elsőn újra hozzászoktam a BMW-hez (mivel a versenyt megelőző hétvégén Yamahával versenyeztem), a többin folyamatosan javult a teljesítményem, jó tempót tudtam menni. A nap végén a 8. helyen zártam összesítésben és mindössze 0,9 mp-re voltam az első helyezettől. Megnyugtató volt, hogy sokkal hatékonyabban teljesítettük a szabadedzést, mint az első fordulóban Sachsenringen.  

kovacs-balint-oschersleben-idm

A szombati kvalifikációs futamokon a középmezőnyből indultam, sokat fejlődtünk, de a taktikánk nem működött megfelelően a második időmérőn, mivel piros zászlóval megszakították az időmérőt. Ugyanakkor századmásodpercek döntöttek, nem volt sok eltérés időben a pilóták között, s így a 12. helyet tudtam megszerezni.

kovacs-balint-oschersleben-idm

A vasárnapi versenyre összeállt a motor és én is „fejben”, bár az oscherslebeni versenypálya viszonylag szűk és rövid – mindössze 3,7 km – ennek ellenére az első versenyen fel tudtam küzdeni magam a nyolcadik helyig.

Ez azért is örömteli, mert időben sokkal közelebb kerültem az élbolyhoz, mint Sachsenringen.

A második futamon a fordított rajtrácsos rendszernek köszönhetően az 5. helyről indulhattam, a verseny első felében abszolút az élbollyal tudtam tartani a tempót, a dobogóért folyó harcot követtem. A végén a 6. helyen érkeztem célba, és csupán 9 másodpercre maradtam le az első helyezettől – a Sachsenringen még 23 mp volt a különbség. 

Összességében elégedett vagyok az eredménnyel, a csapatomban a legjobb eredményt értem el, ami biztató a következő fordulóra, ráadásul most olyan pályák jönnek, amelyek kimondottan komfortosak számomra. Köszönöm a csapatnak, a kísérőimnek és a szurkolóknak a támogatást!
Jövő héten 24 órás verseny Spa-ban, amire nyereményjátékkal készülünk és számítunk rátok: Szurkoljatok! – mesélte Bálint a versenyt követően.