A H-Moto Team 20 éves versenyzője lassan legyőzhetetlenné válik a Ducatija nyergében – áll a H-Moto Team versenybeszámolójában. Az elmúlt héten Kovács Bálint a Hungaroringen állt rajthoz a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulójában és amellett, hogy megnyerte az Open 1000-es kategóriát, megfutotta a leggyorsabb kört – 1:49.428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon.

kovacs-balint-ducatival-nyert-a-hungaroringen
Bálint és az MW Performance Ducatija

Kovács Bálint új magyar csúccsal nyert a Hungaroringen

Úgy tűnik, igencsak hamar megbarátkozott új motorjával Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótájaként immár a második versenyét teljesítette az MW Performance gárdájának Ducatijával. A H-Moto Team 20 éves versenyzőjének ugyanis az Alpok Adria Bajnokság mellett a magyar bajnokság futamaira biztosít motort az idén elsősorban az EWC-re koncentráló Bálint számára.

kovacs-balint-ducatival-nyert-a-hungaroringen
Az Alpok Adria 5. fordulóját augusztus 26-28. között rendezik a grobniki pályán, ahol Bálint is jelen lesz a Ducatival

A fiatal motoros pár teszt és egy, a Slovakiaringen megnyert bajnoki futam után már úgy érkezett meg a Hungaroringre, hogy ő volt az Open 1000 kategória legfőbb esélyese. Magabiztosságát részben annak köszönhette, hogy a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulója előtt sikerült tesztelnie is a mogyoródi aszfaltcsíkon. Így aztán sikerült olyan jól beállítani a Ducatit, hogy a pole pozíció megszerzését követően nemcsak megnyerte a királykategória bajnoki futamát, hanem megfutotta a magyar motoros által valaha elért leggyorsabb kört is:

a Bálint nevéhez fűződő új magyar körrekord így immáron 1:49.428. Nem egy véletlenül összejött körről van szó, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a futam hét köréből háromszor is képes volt áttörni az 1.50-es álomhatárt.

„A verseny előtti teszt nagyon fontos volt, hiszen a Ducatival még nem mentem a Hungaroringen. Sikerült alaposan előre lépnünk a beállítások terén, így a bajnoki futam előtti edzéseken már csak a finomhangoláson volt a hangsúly. Mivel egészen jó idővel sikerült a pole-t megszereznem, így az időmérőn használt beállításokkal álltam rajthoz a futamon, mert tudtam, hogy itt nem forgalomban, hanem a saját tempómban motorozhatok majd. Egy jó rajt után, végig tökéletesen működött a Ducati, így meglett a magyar csúcs, ráadásul három, egymást követő körben is átléptem az addigi álomhatárt.

kovacs-balint-ducatival-nyert-a-hungaroringen
Gyorsan összebarátkozott Bálint a Ducatival...

Egy dolog miatt lehetnék elégedetlen, hogy az abszolút pályarekordot, az 1.48:7-es köridőt nem sikerült megjavítanom. Ám amíg most a hazai bajnokság egynapos viadalokból áll, addig a fentebb említett időt egy háromnapos IDM hétvégén érték el. Nagyon jól érzem magam a Ducatin, remélem, a hétvégi grobniki Alpok Adria viadalon is képes leszek hasonló eredményre” – fogalmazott Bálint.