Nemrég olvashattátok nálunk, hogy tehetséges, ifjú motorversenyzőnket, Kovács Bálintot jövőre az IDM-ben láthatjuk, mégpedig az elmúlt évek sikercsapatában, a BCC Alpha Van Zon Racing Teamnél, mely a legnagyobb gyári alakulat a német bajnokságban. Bálint mind a hét bajnoki futamon rajthoz áll 2023-ban a Superbike kategóriában, illetve részt vesz az Endurance-vb viadalain is.
A bejelentés után sok-sok kérdést kapott a H-Moto Team pilótája, melyeket egy csokorba szedve válaszolt is rájuk. Legtöbben arról faggatták, hogy pontosan milyen technikával is áll rajthoz Európa egyik legerősebb nemzeti bajnokságában.
Kovács Bálint új motorja, a 2023-as BMW M 1000 RR
Október közepén leplezték le a vadonatúj M 1000 RR-t, melyről tudni érdemes, hogy csúcsteljesítménye immáron 212 lóerő 14 500-as fordulatszámnál, míg maximális forgatónyomatéka 113 Nm kereken 11 ezernél. A kimondottan pályaversenyzésre tervezett erőforrás legfontosabb fejlesztései közé tartozik a dupla gyűrűs, kovácsolt dugattyú, és akárcsak a GS-ben, itt is ShiftCam vezérlés felel a nyomatékos alsó fordulatszám-tartományért. Hogy minél könnyebb legyen a sornégyes egység – valamint a komplett motor – titánszelepek szabályozzák a gázcserét, és az S 1000 RR-ben használt, eredeti alkatrészek helyett 85 grammal könnyebb, Pankl hajtórudakat építettek be.
Ez lesz az alap, amit persze alaposan átépítenek, mielőtt Bálint harcba indul vele az IDM-ben. Persze itt az átépítés nem pont úgy zajlik, mint a vb-n, mert ugyan a géposztály superbike név alatt fut, a technika teljesen más, mint egy WSBK-motornál.
Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy az IDM szabályrendszere szigorúbb, ezért a rajtrácson álló gép inkább a stock motorokkal összevethető, mint Redding és van der Mark M 1000 RR-jével.
– A legfontosabb eltérések az adatrögzítőben, az elektronikában és a felfüggesztésben rejlenek – foglalta össze Bálint.
Mindenesetre az már-már szenzáció, hogy az Alpha Racing készíti fel a motort, amely évek óta BMW-ket fejleszt és a bajnokság egyik legerősebb alakulata, így Talma óta Bálint lesz az első magyar versenyző, aki gyári technikával indulhat a nemzetközi mezőnyben. Ezek után nem csoda, hogy Kovács Bálint tűkön ülve várja a 2023-as szezonkezdést, hogy élesben is kipróbálja az új M 1000 RR-t.