A szigorítások célja, hogy csökkenjen a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma Európában, ezért olyan biztonsági segédletek beépítését írták elő, melyeknek komoly baleset-megelőzési hatása lehet.
Az első ilyen az intelligens sebességszabályozó (Intelligent Speed Assist - ISA), mely figyelmezteti és lassításra sarkallja a vezetőt, ha az gyorsabban hajt a megengedettnél, de az autó önmagától nem lassíthat, holott ez is szerepelt az eredeti tervezetben. A második pont a szabványosított csatlakozó beépítése, amihez később alkoholszondát társíthatnak, s ezután csak akkor lenne indítható a motor, ha a sofőr negatív alkoholtesztet produkál.
Több javaslatot elutasítottak, így a motorok sebességszabályozóját is
Fontos megjegyezni, hogy a balesetek, ütközések adatait rögzítő „feketedoboz” előírását végül négy évvel elhalasztották – írja a Kozlekedesbiztonsag.hu –, látva, hogy sem a gyártók, sem a vásárlók nem támogatnák az eszköz beépítését az összes új kocsiba. Ugyanígy elvetették, hogy a motorkerékpárokon is kötelező legyen a sebességszabályozó és az alkoholszonda-előkészítés, vagyis a gyártóknak nem kell attól tartania, hogy a jövőben emiatt nőne a kétkerekűek előállítási költsége és vételára.