Idén év végén alapjaiban változik a kötelező felelősségbiztosítások adózása, ugyanis megszűnik a korábbi, 30 százalékos baleseti adó, s helyébe lép a kedvezőbb tarifájú, 23 százalékos biztosítási adó. Annyival egyszerűbbé válik a helyzet, hogy ezt nem külön számítják fel, vagyis lehetetlen átsiklani felette, mert a díj részévé válik, s nem lehet külön tételként feltüntetni a díjszámításkor.
A díjak hozzávetőleg 10-15 százalékkal nőnek 2019-ben, ami elsősorban az egyre nagyobb számú, fajlagosan drágább - és drágábban javítható - járművekre vezethető vissza. Persze a motorosok továbbra is kivételezett helyzetben vannak, tekintve, hogy egy vidéki gyorsasági gép vagy túraenduró tulajdonosa már havi ezer forintos díjért találhat megbízható társaságot, miközben egy hasonló korú, teljesítményű és árú kocsira nagyjából kétszer ennyit kell fizetni.
Bárhogy is, az igazán tudatos sofőröknek érdemes résen lenniük, és nem halogatni a biztosítóváltást, mert régi szerződésüket csak a kötés évfordulója utáni 11. hónapban mondhatják fel.