Az már augusztus óta nyílt titok, hogy a Honda ismét piacra dobja a CBR600RR-t, sőt a Suzukai 24 óráson már meg is mutatták, miként fest majd a következő Fireblade:

kawasaki-zx6-honda-cbr600rr-2024
Visszafogott szárnyak az új CBR600RR-en

Mivel a Yamaha R6 már csak versenymotorként elérhető, a GSX-R600 pedig jó ideje eltűnt a piacról, a Honda szinte erőnyerőként lép színre. Garantálható, hogy jóval 200 kiló alatti menetkész tömeggel mérlegel majd, és az Euro 5-ös környezetvédelmi normák dacára is messze 120 lóerő feletti csúcsteljesítményre számíthatunk. 

kawasaki-zx6-honda-cbr600rr-2024
Kawasaki ZX-4R

Ezzel azonban nincs vége a négyhengeresek reneszánszának, ugyanis a Kawasaki is jelen lesz az európai piacon az új ZX-4R-rel, valamint a ZX-6R-rel. A márka hagyományaihoz híven a ZX-6R túlméretes hengerekkel és 636 köbcentis összlökettérfogattal indul harcba, csúcsteljesítménye 124 lóerő lesz, amit a Ram-Air rendszer nagy sebességnél 129 lóerőig srófolhat fel.

kawasaki-zx6-honda-cbr600rr-2024
Kawasaki ZX-6R

A 17 literes üzemanyagtartályt csurig töltve is éppen két mázsa alatt mérlegel majd a hatszázas, mely készen áll rá, hogy – a CBR600RR-rel karöltve – újra népszerűvé tegye a hatszázas sornégyes géposztályt Európában.