Rég hallottunk már a japánok klasszikus sorketteséről, a 2020-ban megújult Z800-ról, mely akkor alapos külső-belső fejlesztésen esett át. A formás retrógépet a 2019-es Tokiói Autókiállításon mutatták be, ahol elmondták a mérnökök, hogy rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval (csúszókuplung), alapáras középállvánnyal és a már jól ismert, védjegyként is említhető hajtóművel érkezik az újdonság, mégpedig háromféle, W800, W800 Street és W800 Café változatban.
A nagy átmérőjű, 19-es első és 18-as hátsó abroncs, valamint a – gyár megfogalmazása szerint – „vintage stílusú üléshelyzet” hiteles, korhű retrómotorrá teszi a W800-at, mely nem véletlenül lett a márka rajongóinak egyik kedvence.
Új színben érkezik a Kawasaki W800
Nemrég tette közzé a Kawasaki, hogy a gyár történetével szorosan összefüggő W800, mely ugye a Meguro egyenesági leszármazottja, hamarosan új külsővel jelenik meg. Nyílt titok, hogy a Kawasaki első motorkerékpárja, a W1 (1966) is Meguro-géneket örökölt, és ezért a W1-en látott formanyelv, valamint számos részlet köszön vissza az új W800-on is.
Az erőforrás királytengelyes vezérlése, a króm sárvédő, valamint a klasszikus sziluett mind arra utal, hogy a W1 állt modellt az újdonság tervezésekor is. Ráadásul ma már nagyítóval kell keresni a 750-esnél nagyobb, léghűtéses motorokat, szóval a Kawasaki ilyen értelemben is igazi különlegesség...
Szép kontrasztot alkot a díszes varrású, enyhén lépcsős nyereggel az új, arany/metálfekete üzemanyagtartály, akárcsak a tankon rögzített gumibetét a comboknál, és a logó alatt feltűnő arany csíkozás. A Kawasaki bejelentése alapján nem mindegyik országban elérhető az összes színváltozat, de látva az eddigi kivitelek európai szereplését, aligha kétséges, hogy az öreg kontinensen, és így a hazai kereskedésekben is kapható lesz a fekete-arany színben pompázó W800.