Mivel a motorok hatótávja töredéke az autókénak, nehezebb és bonyolultabb az átállás a tisztán elektromos hajtásra. Persze ez nem is csoda, hiszen a középméretű autók és motorkerékpárok fogyasztása között nincs nagy eltérés, viszont az üzemanyagtartály méretében annál inkább. Míg a kocsik 50-70 liter benzint képesek elnyelni, a motoroknál 15-20 liter az átlag, és ennek megfelelően akksiból is jóval kevesebb fér a kétkerekűek vázába, mint az autók ülései alá.
Ennek dacára egyre több motorgyártó hirdeti ki, hogy mikor szakít a benzines, pontosabban a tisztán csak benzinnel működő modellekkel. A Kawasakinál 2035-ig adtak haladékot a négyütemű technikának, s friss közleményük szerint ezután már csak elektromos és hibrid motorkerékpárok érkeznek Kobéból.
Ennek előkészítése máris megkezdődött, és ha minden a cégvezetés tervei szerint halad, akkor három-négy éven belül közel egy tucatnyi olyan motort mutatnak be, mely tisztán elektromos vagy hibridüzemű lesz.