A Suzukai 8 órás versenyen a Kawasaki hivatalosan is bemutatta az utóbbi másfél évben fejlesztett, tisztán hidrogénüzemű motorkerékpárját. Az erőforrás a Ninja H2 998 köbcentis sornégyese, amit természetesen átalakítottak hidrogénüzemre, míg a vázat, illetve a segédvázat úgy módosították, hogy képes legyen befogadni a nagy mennyiségű üzemanyagot.

kawasaki-hidrogen-hajtasu-motokerekpar

A mérnökök kiemelték, hogy ez tényleg szinte 100%-ban nullemissziós jármű, ugyanis károsanyag-kibocsátás csak abból az egészen csekély olajfogyasztásból fakadhat, ami egyébként is jellemző a belső égésű motorokra az üzemanyag fajtájától függetlenül.

kawasaki-hidrogen-hajtasu-motokerekpar

Eközben a Yamaha is arra készül, hogy hidrogén előállításával tegye zöldebbé bolygónkat, ám a hangvillások elsősorban a motorok előállításához, gyártásához szükséges energiát nyernék ki belőle, míg a Kawasaki további modellekben is elképzelhetőnek tartja a hidrogénüzemű erőforrás megjelenését.

Bármi is legyen az eszköz, a gyárak közös célért küzdenek: szeretnék elérni, hogy 25 éven belül az új járművek előállítása és azok használata is a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátással járjon.