Köztudott, hogy a szénszálas motorkerékpárvázak elképesztően drágák a viszonylag sokba kerülő alapanyag, no meg az összetett gyártási eljárás miatt. Ráadásul nehéz megtalálni az egyensúlyt a szükséges merevség és az elvárt rugalmasság között, ami a motorkerékpároknál még fontosabb, mint az autók esetében.
Részben karbonvázas konstrukció a BMW-től
Muszáj volt hát olyan megoldást találni, amivel csökkenthető a gyártási költség és javítható a szerkezet rugalmassága. Úgy tűnik, a bajor boszorkánykonyhában megtalálták vázépítés Szent Grálját: a nemrég bemutatott technológia lényege, hogy jelentősen csökkentik a napjainkban is használt, hagyományos alumíniumváz vastagságát, majd az így gyengébbé vált, ám rugalmasabb szerkezetet felcsavarozható szénszálas elemekkel teszik merevebbé, ellenállóbbá.
Ezáltal az acél- és alumíniumváznál könnyebb, mégis merevebb konstrukció születik, ami szintén nem újdonság, ugyanis láthattunk már hasonlót a MotoGP-versenygépeken. A valódi újdonság, hogy sikerült olyan költséghatékonyan előállítani az új vázat, hogy viszonylag kedvező árának köszönhetően széles körben elterjedhet.
Az már csak hab a tortán, hogy a merev, de sérülékeny szénszálas alkatrészek egyfajta „bukógombaként” is szolgálnak, ha esetleg beüt a krach. Védik az aluvázat, s mivel lecsavarozhatóak, a szervizben külön-külön cserélhetik őket. Persze nem véletlen, hogy pont a bajorok rukkoltak elő a rendhagyó ötlettel, elvégre már hosszú évek óta szénszálas karosszériaelemekből épül a szintén kék-fehér logó alatt születő i3 elektromos autó. Ott jelentős súlymegtakarítást értek el – a komplett utascella hozzávetőleg 150 kilót nyom –, miközben merevség és rugalmasság terén sem kellett kompromisszumot kötni a tervezőknek.