Az elmúlt hétvégén az osztrák bajnokság versenyeit rendezték meg a Hungaroringen, ahol Juhász Dávid is rajthoz állt 750cm3-es Suzukijával a Stock 1000-esek között. Dávid edzésképpen nevezett a versenyre, hiszen az ilyen lehetőségek nagyon fontosak számára ahhoz, hogy a GSX-R Európa Kupán a lehető legjobbat tudja kihozni 750-es motorjából. Náthásan, lázasan pattant nyeregbe, mégis élete legjobbját (1’55”) futotta a Hungaroringen. A tizenkettedik helyről rajtolhatott, és nagyon ügyesen taktikázva, kemény küzdelemben hat pozícióval sikerült feljebb küzdenie magát, így végül a hatodik helyen zárta a versenyt. Elmondása szerint feladták a leckét az 1000-esek, mert csak akkor tudott megtartani egy-egy jobb pozíciót, ha a kanyargós részeken megfelelő előnyt kovácsolt össze, különben könnyedén visszaelőzték a nagyok a célegyenesben.
A hétvége folyamán Dávid versenyzését kritikus figyelemmel kísérte mentora, Szabó Attila, valamint az ő édesapja, Szabó II. László is, és folyamatosan ellátták az ifjú tehetséget tanácsokkal, amelyeket ő próbál majd beépíteni versenyzési technikájába. A tapasztalt szakértők örültek, hogy Dávid egyértelmű fejlődést mutat, és pozitívan értékelték, érett, megfontolt versenyzését. Külön felhívták a figyelmet arra, hogy Dávid azzal a Roland Resch-sel vívott végig a futam során (ő is 750-es motorral indult), aki a GSX-R Európa Kupa szezonnyitó futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. Ez azt jelenti, a kis Juhász képes felvenni a versenyt a GSX-R Európa Kupa legjobbjaival is, amennyiben megvan a kellő pályaismerete.
Monzai megmérettetése előtt Dávid még egyszer rajthoz áll a Hungaroringen, az április 26-27-én megrendezésre kerülő Köztársaság Kupán.
Szombaton a hivatalos időmérő edzésén Andreas Meklau új pályacsúcsot állított fel a Hungaroringen 1:51,994-es idővel. A vasárnapi versenyen azután még ment két ennél jobb kört is (1:51,839, 1:51,755), de mivel műszaki okok miatt kizárták az eredményből, ezek nem tekinthetőek hivatalosnak.
Kapcsolódó anyagok: