A 125-ösök megkezdték tesztjüket, és Talma fantasztikusan teljesített az első napon.
Talma beszámoló
Délelőtt nem volt túl jó az idő, de szerencsére nem esett, így már 10 órakor elkezdődött a munka. Talma valamikor 11 óra körül jött ki először a boxból. Ismételten el kell, hogy mondjuk nem az időre figyeltek, hanem arra, hogy minél több új alkatrészt és új beállítást próbáljanak ki.
Talmának 2 fajta motorja van: az egyik régi elektronikával, a másik új blokkal és új elektronikával. Kb.fél kettőig a régi motorral ment és kipróbáltak rengeteg beállítást, majd a legjobbat átvitték az új gépre. Talma a köridőket nagyon lazán és könnyedén mente. Elmondta, hogy a gép még nem 100%-os, az eleje még mindig kisodródik a kanyarokban, de ez csak beállítás kérdése, úgy hogy holnap finomítanak rajta. A teszt végére megragadt az egyik blokk - ami valószínű, hogy a sok kilométer miatt következett be - de semmi gond - mondta a csapat, holnapra újat kap!
Gábor összesen 71 kört ment, melyből a 61. köre volt a leggyorsabb.
Stefano elmondta, hogy a beállításokat követően - amikor már nagyon jó irányban indultak- történt egy gumi csere, ami utána Talma felült a gépre, és kiszólt a sisak alól: Most figyelj! ..... majd 3. lett! Ki kell hangsúlyozni, hogy egyedül mente az összes körét, nem volt szélárnyék, most az ő melegszelét kereste több versenyző is!
Team Hungary beszámoló
Ugyan Tóth Imi motorja megállt, és már délután 4-kor befejeződött számára a hivatalos IRTA teszt, mégis pozitívan zárult a nap. Elég későn, 11 óra felé ment ki a pályára a két versenyző. Iminek, amikor először kiment nagyon rossz volt a futóműve, az alapbeállítással nem stimmelt valami, mert a másik versenyző Vincent Braillard is elégedetlen volt vele, ezt azonban a profi futóműves segítségével hamar sikerült orvosolni.
A megfelelő futóműbeállítás megtalálása után kezdődött az igazi teszt, mert rengeteg új alkatrész várt még kipróbálásra. Először különböző kipufogókat próbáltak, majd pedig hengerfejeket. Mikor sikerült mindent a legjobban beállítan (2 óra körül) Imi egyből felugrott a 10.helyre 1.54.2-vel. Majd kijött 'ebédszünetre' és egy kicsit pihenni.
Miután visszament kipróbáltak még egy fajtájú kipufogót, de az nem volt jó, így az előző, már beváltnál maradtak. Ezek az alkatrész-cserék elég sok időt elvettek, de nagyon fontos letesztelni őket, hogy amikor élesben mennek, már biztosan a legjobb kerüljön fel a motorokra. Az Aprilia egy a új fejlesztésű karburátort adott tesztelésre (nagy szó, hogy ezt Imi megkapja!!!), de ez pár kör után sajnos megakasztotta a motorját, mert beszorult a gyűrű. Imi elmondta, hogy a hiba ellenére nagyon jó a karburátor, sokkal jobban ment tőle a motorja, csak még hozzá kell állítani a karburálást, nehogy megint megakadjon a motor.
Imi egyébként nagyon örül, hogy kivívta az Aprilia figyelmét és esélyt kapott a jó alkatrészek megszerzésére. Ez egyébként azt is jelenti, hogy a gyár esélyesnek találja a versenyben! Holnapra megoldják a problémákat és abból a beállításból fognak kiindulni, amivel Imi a legjobb idejét mente. Vincent is tesztelte az új dolgokat (kivéve a karburátort), számára is keresik a legideálisabb beállításokat. Élete első megmérettetésén a VB-s mezőnyben a 33. tudott lenni, 1.56.3-mal, Imi pedig az 1.54.2-es idejével lecsúszott a 20. helyre, de majd holnap javít.
Időeredmények az első napon:
1. Thomas LUTHI (SWI) Honda 1'52.789
2. Mattia PASINI (ITA) Aprilia 1'52.797
3. Talmácsi Gábor (HUN) KTM 1'52.879
4. Marco SIMONCELLI (ITA) Aprilia 1'53.022
5. Manuel POGGIALI (RSM) Gilera 1'53.117
6. Pablo NIETO (SPA) Derbi 1'53.163
7. Mika KALLIO (FIN) KTM 1'53.191
8. Mike DI MEGLIO (FRA) Honda 1'53.201
9. Fabrizio LAI (ITA) Honda 1'53.348
10. Hector FAUBEL (SPA) Aprilia 1'53.357.
....
20. Tóth Imre (HUN) Aprilia 1'54.231.
Kapcsolódó anyagok: