Néhány perccel ezelőtt mutatta be az amerikai gyártó legújabb modelljét, melyet nemes egyszerűséggel Sport Chief névre keresztelt. Talán túlzónak tűnhet a sportosságot hangsúlyozni egy kissé testes, klasszikus vason, ám itt – különösen a felfüggesztés terén – tényleg felfedezhetőek a sportgépek sajátosságai.
Leleplezték az Indian Sport Chiefet
KYB fordított első villa, FOX® Piggyback kétoldali rugóstag és Brembo fékrendszer felel a sportosságért, no meg a hatalmas, V2-es erőforrás, mely forgatónyomaték terén valóban új mérce lehet a géposztályban.
A hagyományos, acél csőváz ugyanis egy 116 köbhüvelykes, azaz kereken 1900 köbcentis hengerpárt ölel körbe. Az Indiannél csak „Thunderstroke 116-ként” emlegetett V2-es brutális, 162 Nm-es forgatónyomatékot szabadít a hátsó kerékre, ami az örök rivális Harley-Davidson hasonló modelljei mellett is kiemelkedő értéknek számít.
Azt is elárulták a motorról, hogy a korábban már használt FOX rugóstagok hosszabbak elődeiknél, a rugóút kereken 100 mm-re nőtt, és ezzel együtt az elérhető dőlésszöget is növelték, igaz, a sajtóanyagban szereplő, 29,5 fokos érték így sem világrekord, még a cruiserek mezőnyében sem.
Azt is kiemelték, hogy a Sport Chief 101 mm-es képátlójú műszeregysége kategóriaelsőnek számít, bár azt érdemes hozzátenni, hogy ez csak a sportcruiserekre igaz, mert a szintén klasszikus BMW R 18 néhány változatán már 10,25 colos, tehát 26 centis képernyő fogadja a pilótát.
Mivel szó szerint percekkel ezelőtt hullt le a lepel az újdonságról, a modell pontos ára még nem ismert, így az sem, hogy mikor láthatjuk Európában az Indian erőtől duzzadó V2-esét.