Már az első széria elég egyedire sikeredett, merthogy ebben az osztályban egyedülálló módon függőcsapszeges kormányzással és térhálós vázzal hívta fel magára a figyelmet, s külseje is meglehetősen egyedinek számított.
Ilyen nincs, és mégis: itt az új Italjet Dragster
Nincs kétségünk afelől, hogy a több mint két évtized után bemutatott utóddal is a meghökkentés volt az Italjet célja, no és az, hogy mindenki tisztában legyen vele, mire képesek az olasz tervezők, ha szabad kezet kapnak. Nem meglepő módon a 2020-as Dragster formája az elődjére hajaz, de ha lehet, még extravagánsabb részletek jellemzik, különösen a csupasz váz, a szabadon hagyott központi rugóstag és az első-hátsó felfüggesztés látványa káprázatos.
A talján szörnyeteget továbbra is függőcsapszeges első futóművel szerelik fel. A gyáriak által ISS-nek, azaz Independent Steering Systemnek nevezett megoldás nagy előnye, hogy sokkal jobban megszűri az úthibákat, mint a hagyományos változat.
Nem mehetünk el szó nélkül az egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, DOHC-vezérlésű, Euro 4-es erőforrások mellett sem, közülük a nyolcadliteres 11,2 kW-os (15 LE), a kétszázas pedig 16,5 kW-os (22,5 LE) teljesítménnyel büszkélkedhet, a 150-es adatait viszont még nem hozták nyilvánosságra.
Bár a CVT-váltós méregzsák menetteljesítményeiről egyelőre nem beszél a gyár, a legerősebb változat biztosan megfutja a 150-160 km/órát, és ha a motoros kihasználja a gép képességeit, hamar kiürül a mindössze hétliteres tank is.