Természetesen Euro 5-minősítésű, egyhengeres, négyütemű erőforrás került a tegnap bemutatott Svartpilen 125-be, mely – mondjuk ki bátran – az A1 jogosítvánnyal vezethető motorok egyik legszebb példánya.
Megjelent a Husqvarna Svartpilen 125
Az elöl-hátul egyaránt 17-es, fűzöttküllős kerekeken és gyárilag Pirelli abroncsokon futó újdonság csupán 146 kilóval mérlegel, bár tegyük hozzá, hogy ez üres üzemanyagtartállyal mért érték.
Ehhez a kategória határait feszegető, 15 lovas csúcsteljesítmény tartozik 9500-as fordulatszámnál és 12 Nm-es forgatónyomaték 7500-nál, vagyis aligha lehetne gyorsabb a motor, vagy ha igen, akkor már kilógna az A1-géposztályból. A csekély tömeg már csak azért is figyelemre méltó, mert természetesen a 125-ös Duke vázára és főbb elemeire épül a modell, mégis sikerült pár grammot lefaragni néhány alkatrész tömegéből.
A lassítást ezúttal is ByBre radiálisan rögzített nyeregre és szimpla első tárcsára bízták a mérnökök, és a KTM-hátteret ismerve az sem meglepő, hogy WP Apex 43 mm-es csúszószár-átmérőjű villa simítja ki az úthibákat.
A sajtóanyagban kiemelik még, hogy elképesztően alacsony fogyasztást sikerült elérniük, ami kész csoda, hiszen a közvetlen elődnek tekinthető 125 Duke tulajdonosai is 2,99 literes átlagot mértek a Spritmonitor adatai szerint.
A motort afféle prémiumtermékként aposztrofálja a gyártó, így nem meglepő a masszív WP villa, sem a teljes LED-világítás, sőt azon sem lepődünk meg, hogy gyönyörű formájú, CNC-megmunkált lábtartók ékesítik a Fekete nyilat.