Az elmúlt évben munkaórák ezreit ölték a népszerű szupermotó fejlesztésébe, s bár alapvetően remek konstrukcióról van szó, így is számos ponton tudták tökéletesíteni a méregerős 450-est. Az amatőrök és profi versenyzők részére kínált gép váza - a széleskörűen alkalmazott szénszálas elemeknek köszönhetően - negyed kilóval könnyebbé vált, míg felfüggesztése olyan egyedülálló alkatrészekből áll, mint a WP 48 mm-es csúszószár-átmérőjű AER villája, illetve DDC központi rugóstagja.
A futóműelemek 16,5 colos első, illetve 17-es hátsó, fűzöttküllős kerekekhez csatlakoznak, ezeket az Alpine szállítja a Husqvarnának. Fontos grammokat - egészen pontosan 500 grammot - faragtak a hengerfejből is, emellett sikerült hatékonyan visszaszorítani az egyhengeres blokk rezgéseit. Mindezt megkoronázza az átdolgozott, még szebb hangú kipufogórendszer, valamint a lenyűgöző elektronikai arzenál, mely segítségével személyre szabható a gép viselkedése és teljesítményleadása. A Husqvarna nagyágyújának forgalmazása 2018 júliusában kezdődik.