Korábban már részletesen írtunk róla, hogy konzorciumot alapított a Honda Motor Company, a KTM AG, a Piaggio & C SpA és a Yamaha Motor Co., Ltd.. Együttműködésük elsődleges célja, hogy fenntarthatóvá tegyék az akkumulátorok gyártását, no meg a villanyos közlekedési eszközök üzemeltetését, amihez az is hozzátartozik, hogy töltés helyett villámgyors akksicserével oldanák meg, hogy az e-motorok „tankolása” is pont olyan gyors legyen, mint a benzineseké.

Cserélhető akkumulátoros motorkerékpár a Husqvarnától

Számos előnnyel jár a szabványos, cserélhető akksi, hiszen így kisebb telep is elég lehet az átlagos motorosoknak, azaz olcsóbb, könnyebb és kezesebb lehet a kész motor.

husqvarna-e-pilen
Azt is megtudhattuk, hogy az E-Pilen – három darab 48 voltos akksijával – százkilométeres hatótávra lesz képes

A Pierer Mobility és a Bajaj közös munkája nyomán új, nullemissziós típusok jelenhetnek meg a közeljövőben, melyek közös jellemzője, hogy

csúcsteljesítményük 4 és 11 kW között lesz (tehát mindegyik A1 kategóriájú), és szabványos, 48 voltos feszültségű Li-ion akkumulátorból nyerik az energiát.

Az is kiderült, hogy három akkumulátor kap helyet az E-Pilenben, melyet a felröppent hírek szerint 144 voltos, 8 kW-os, azaz átszámítva 10,9 lóerős villanymotort hajt majd. Emellett várhatóan egy robogóval is előrukkol a cég, ami 4 kW-os teljesítménnyel lép színre – ez utóbbi a tapasztalatok alapján 80-90 km/órás sebességre lehet képes.

A Husqvarna E-Pilen bemutatója

Hogy minél kedvezőbb árú legyen az újdonság, sok alkatrészt felhasználtak a jelenlegi, A1-es és A2-es Duke modellekből, sőt könnyen elképzelhető, hogy a végleges modell komplett váza és felfüggesztése is ismerős lesz a motorosoknak.

husqvarna-e-pilen
Formás, fürge motor lesz, és a cserélhető akksik mellett a százkilométeres hatótáv sem tűnik kevésnek

Sajnos az E-Pilen ára és a forgalmazás kezdete nem derült ki, de sokatmondó, hogy azzal zárul a sajtóközlemény: már a fejlesztés végén jár a gyár és hamarosan részletes adatokat közöl a motorról.