Az ifjú Mike nem éppen hétköznapi srác: iskola helyett 15 évesen már favágóként melózott Tasmániában, hogy minél több pénzt gyűjthessen motorvásárlásra, majd a világ felfedezésére. Elhatározásából egy életre szóló, csaknem négy éven át tartó kaland kerekedett, mely során 122 ezer kilométert tett meg saját igényeire átfaragott Yamaha XT-jével. Hazaérve újabb kihívás után nézett, s ennek gyümölcse, hogy napjainkban már egész kontinenseken átívelő, karitatív célú túrákat szervez, illetve vérbeli kalandmotorokat épít a hozzá hasonló, elszánt endurósoknak.

husqvarna-701-nomad-adv-atepites-11426
Mike közel négy éven át kalandozott bolygónk legszebb vidékein, majd hazaérve úgy határozott, hogy saját műhelyében kamatoztatja tapasztalatait

Legújabb modellje a Nomad ADV név alatt forgalmazott Husqvarna 701 enduró, amit hosszú hónapok tervezése, munkája és tesztelése után mutatott be az értő közönségnek. Bár ez egy alaposan átépített gép, a módosítások mindegyikénél kínosan ügyelt rá, hogy a legszigorúbb vizsgabiztos se köthessen bele, vagyis a komoly átalakítások dacára minden az EU-s szabályoknak megfelelő maradjon.

husqvarna-701-nomad-adv-atepites-11425
Átgondolt és praktikus részletek teszik sokoldalúvá a Mike Schram által készített Huskyt

A jelentősen növelt időjárás-védelmű, jókora, strapabíró poggyásztérrel és profi navigációs eszközökkel, méterszámlálóval, illetve masszív bukócsővel megspékelt egyhengeres egyebek mellett plusz üzemanyagtartályt is kapott, ami jócskán megnövelte a Husky hatótávját. Az átépített motor egyelőre kész járműként nem kapható, viszont a Husqvarna-tulajdonosok három különböző átépítőszett közül választhatnak, amivel valódi kalandmotort varázsolhatnak a karcsú enduróból.