Műszakilag nem sok különbséget találunk a Husqvarna 701 Enduro és Enduro LR között, elvégre mindkettőben a KTM 692 köbcentis, 75 lovas egyhengerese dolgozik, és ugyanaz a WP-USD Xplor 48 villa segít az úton - vagy az ösvényen - tartani a gépet.

husqvarna-701-lr-2020-24811
A 75 lovas teljesítmény és a 150 kiló alatti száraztömeg eddig is csábítóan hangzott, ám az ötszáz kilométer feletti hatótáv tette igazán különlegessé a Huskyt (Ha már ilyen jó motor, igazán megérdemelt volna egy szép vagy legalább éles képet a gyári sajtóanyagban - szerk.)

Mivel rendkívül könnyű, mindössze 145 kilós gépről van szó, bőven volt lehetősége a skandináv - vagy osztrák - szakembereknek, hogy pár hasznos kiegészítővel valódi ralimotort faragjanak belőle. Néhány napja elérhető a modell 2020-as változata, melyen csaknem megduplázták az eredeti, 13 literes üzemanyagtartály méretét, mégpedig úgy, hogy egy kiegészítő tankkal kombinálták, s így már összesen 25 liter naftát nyel el.

husqvarna-701-lr-2020-24813
Csupán a tank és a nyereg változott, mégis teljesen új célközönséget szólít meg a 701 Enduro LR kivitele

Mivel fogyasztása - ideális esetben - az öt litert sem éri el, ez ötszáz kilométer feletti hatótávot jelent, ráadásul az átalakítással alig változott a motor megjelenése. Csupán a megfelelő súlypont miatt mélyre nyúló, a kipufogóleömlőt is eltakaró üzemanyagtartály és a néhány milliméterrel növelt ülésmagasság (925 mm) árulkodik arról, hogy a hosszútávfutóval van dolgunk.