Az idei CES egyik szenzációja lehet a különös, Horwin Senmenti névre keresztelt motor, ami főként brutális gyorsulásával és hatótávjával hívja fel magára a figyelmet. Erre mondják: ha valami túl szép, hogy igaz legyen, az valószínűleg hamis, és mi tagadás, a Horwin adatlapját olvasva az az érzésünk, hogy valamelyik paraméter nem stimmel...

200 kiló alatti, 300 km-es hatótávú elektromos motor?

A gyártó honlapját és a róla készült cikkeket böngészve azt látjuk, hogy 2023 második felében érkeztek volna az első Horwinek, de ez 2024 közepére csúszott – egyelőre –, vagyis a hivatalos leleplezésre még várnunk kell.

horwin-senmenti-bemutato-2024
Nem ülnék hátul, amikor 2,8 másodperc alatt gyorsulunk 100-ra...

Ugyanakkor ha igaz, amit írnak, akkor az elektromos motorok egyik legkiválóbb képviselője lehet a Horwin, hiszen – a gyártó mérései alapján –

2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége 200 km/óra, és egy töltéssel 300 kilométert tud megtenni, ha a pilóta megelégszik az 55 mérföldes, azaz 85-90 km/órás átlagsebességgel.

Ráadásul a lemerülés utáni kényszervárakozás sem tart hosszú ideig, ugyanis gyorstöltővel 30 perc alatt nulláról 80%-ra tölthetőek a telepek, vagyis 90-es átlagsebesség mellett nagyjából három óra folyamatos motorozásra jut fél óra töltés. 

horwin-senmenti-bemutato-2024
Oldalról kicsit BMW CE 04...

Ismerve, hogy napjaink legjobb e-motorjai sem büszkélkednek ilyen impozáns súly-, teljesítmény- és hatótávadatokkal, két lehetőség áll fent: nem lesznek ennyire letaglózóak a végleges, szériaérett Horwin adatai, vagy ha igen, olyan árcédula lesz rajta, ami erősen leszűkíti a lehetséges vevők körét. Az előrendeléseket jelenleg 14 900 eurós vételár mellett rögzítik – összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy az Energica túramotorja több mint 30 000 euróba kerül, míg a jóval kisebb aksival felszerelt Zerókért is 19-20 000 eurót kérnek.

horwin-senmenti-bemutato-2024
...szemből kicsit KTM

Mindenesetre ha ebben a formában megvásárolható lesz, az meggyőzi az eddig idegenkedő „benzineseket” is, elvégre a 200 kiló alatti tömeg, a brutális gyorsulás és a 300 km-es hatótáv olyan érték, ami már bátran szembeállítható bármelyik mai négyütemű gép adataival.