Szinte hihetetlen, de a japán mérnökök negyven évvel ezelőtt kezdték meg a Transalp prototípusának fejlesztését, és két évvel később, 1986-ban már a szériaérett, 583 köbcentis V2-est láthatták a motorosok a távol-keleti seregszemléken. Népszerűségére alapozva számos további változat látott napvilágot: az ezredfordulón 647, 2008-ban pedig 680 köbcentis erőforrással támadt az Alpok ihlette túraenduró, majd hosszú szünet után, két évvel ezelőtt leleplezték az új, minden eddiginél nagyobb, 755 köbcentis utódot.
Ebben vadonatúj erőforrás felelt a gyorsításért, mely egyenesen a Hornetből érkezett, és az utóbbi két év piaci sikerei azt mutatják, hogy a típus leglelkesebb rajongói nem feltétlenül ragaszkodnak a V betűhöz a típusjelzésben – sorkettes szívvel, XLV helyett XL néven is közkedvelt lett az újdonság. Hogy megőrizze előkelő helyét az eladási listákon, idén alapos modellfrissítésen esett át a Transalp.
Megjelent az új Honda XL750 Transalp
A mottó változatlan:
Mindegy, hogy a zsúfolt forgalmon vagy az Alpokon kell átvágnia a pilótának, és az sem számít, hogy aszfalt vagy földút vezet a célhoz – a Transalp 21-es első kerekével és új felfüggesztésével készen áll a kalandra.
A fejlesztések gyümölcseként vadonatúj „ábrázat” tekint vissza a motorosra. Az előd néha NC-klónnak csúfolt, nem túl cizellált orrkiképzése már a múlté, és sokkal jellegzetesebb fejidom öleli körbe a nagyobb fényerejű, és immáron dupla projektoros fényszórót.
A hatékonyabb szél- és időjárás-védelmet szolgálja a továbbfejlesztett, környezetbarát DurabioTM alapanyagból készülő légterelő, míg a stresszmentes motorozás érdekében egy légcsatornát alakítottak ki a fejidomon, mely a mérnökök elmondása alapján csökkenti a turbulenciát – és ezzel együtt a zajt – a vezető bukósisakja körül. Mindezt megfejelték az aerodinamikailag hatékonyabb oldalidomokkal, melyek jó hatással vannak a Transalp kezelhetőségére is.
A modellfrissítést az áthangolt Showa SFF-CATM USD-villa és központi rugóstag teszi teljessé – elöl lágyabb, míg hátul feszesebb lett a a húzó- és a nyomófokozati csillapítás, ezáltal stabilabbá vált a motor terepen, ugyanakkor – elődjéhez hasonlóan – aszfalton is otthonosan mozog.