A japán mérnökök elmondása szerint a modellfrissítés legfontosabb eleme az új Smart Architecture Frame (eSAF) vázszerkezet, mely révén jó pár kilót lefaragtak a modell tömegéből, és az is lényeges, hogy – bár eddig is takarékos volt – tovább faragtak az eSP erőforrás fogyasztásán.
Megjelent az új Honda Vision 110
Így már 1,8 liter benzinnel beéri száz kilométerenként, vagyis átlagos, napi 20 kilométeres ingázás mellett havonta mindössze négyezer forintot kell üzemanyagra költeni.
Mindemellett számos súrlódáscsökkentő megoldást alkalmaztak a mérnökök, például önindítóként is szolgáló, váltakozó áramú generátort építettek be (ACG), illetve mindkét oldalán fogazott szíjat használtak az erőátvitelben. Az integrált generátort közvetlenül a főtengely végére rögzítették, s mivel a szerkezet nélkülözi az áttételt, valamint a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos konstrukcióénál.
Emellett azt is kiemelték, hogy immáron a Smart Key névre keresztelt intelligens kulccsal vezérelhető a gyújtás, vagyis elég zsebre vágni a kulcsot, és amint a motor közelébe érünk, gombnyomásra indíthatjuk is.
Nem mellesleg ez távirányítóként is működik, vagyis a nyereg felnyitásához és az alatta megbújó, 18 literes csomagtér megpakolásához sem kell elővenni a kulcsot. Más „okos” részletet is találunk a gépen, például álló helyzetben, behúzott fékkel várakozva az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) három másodpercnyi alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, majd a gázkar elfordítására azonnal újraindítja. Villámgyors működését több innovatív megoldás együttes alkalmazása tette lehetővé, ilyen például a generátorként is funkcionáló önindító, a szívási folyamat kezdetére beálló főtengely és az automatikus dekompresszor.
A motor hazai vételára egyelőre nem ismert, de mivel belépőszintű, 110-es robogóról van szó, valószínűleg a jelenlegi legkedvezőbb árú modellnél (PCX125: 1 089 000 Ft) is kevesebbe kerül majd.