Erős mezőnybe csöppent a Honda középméretű crossovere, a VFR800X, ezért nem meglepő, hogy a 2011-ben bemutatott modell máris alapos ráncfelvarráson esett át. Ennek során - többek között - az erőforrást, a felfüggesztés elemeit és persze a gép megjelenését is átfésülték.

honda-vfr800x-crossrunner-1540
Honda VFR800X Crossrunner (2015)

Modernebb, divatosabb darabokra cserélték a korábbi 17 colos könnyűfém kerekeket, közel három centivel növelték a felfüggesztés rugóútját, a teljesítményt 78 kW-ra, azaz 105 lóerőre növelték, egyben a forgatónyomaték is combosabb lett a középső fordulatszám-tartományban.

honda-vfr800x-crossrunner-1539
Honda VFR800X Crossrunner (2015)

Hogy a 180-as hátsó kerék ne veszítsen tapadást, a VFR800X-be egy új fejlesztés, a HSTC (Honda Selectable Torque Control) is bekerült, mely kétféle érzékenységi módban kontrollálja a hajtott kerék kipörgését. A terepes kalandokat kedvelő motorosoknak jó hír, hogy a segédlet tetszés szerint kikapcsolható.

Így készült a Crossrunner: interjú Teofil Plazával, az előző generációs VFR800X dizájnerével

A 2015-ös Crossrunner ülésmagassága két lépcsőben állítható, s a kényelmet, illetve a praktikumot növeli az ötfokozatú markolatfűtés, valamint az automatikusan kikapcsoló irányjelző is.