Úgy tűnik, a Honda nem hagyja válasz nélkül a néhány hete megjelent Yamaha MT-09 debütálását, és egy kedvező árú, ugyanakkor érdekes nakeddel vágna vissza.
A pletykák szerint a híresen megbízható VFR800 műszaki alapjait csomagolnák új miniruhába, hogy csupaszon, illetve apró félidommal térjen vissza a piacra. A japánok lépése igencsak logikus lenne, mivel a hangvillások mellett a Kawasaki Z800-nak és a GSR750-nek is konkurenciát jelenthetne a Honda újdonsága. A 782 köbcentiméteres erőforrás - mely kiviteltől függően 101, illetve 109 lóerőt teljesít -, kiváló alap lenne a hatszázas és ezres kategória közötti űr kitöltésére, s csupán a kész motor súlyára kell figyelnie a mérnököknek, ugyanis a jelenleg forgalmazott VFR modellek közel két és fél mázsás menetkész tömegükkel kissé dundinak számítanak a szegmensben.
Arról nem is beszélve, hogy az európai V2-es meztelen vasak mellett, immáron a Triumph és a Yamaha is sorhármas konstrukcióval színesíti a piacot, s a Honda belépésével - a jól megszokott sornégyek mellett - a V4 blokkok rajongói is találnának kedvükre való motort a csupaszok között.