– Mindegy, hogy a várost vagy az egész Földet kell-e megkerülnie, mindig készen áll a kalandra – így jellemezték a hondások a ma délelőtt bemutatott, új Transalpot.
Megjelent a Honda Transalp 750
A modell vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrásának csúcsteljesítménye 92 lóerő, akárcsak a Hornetben, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 75 Nm. – A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan az erőforrás karakteres, mély hangon pulzál az alsó fordulatszám-tartományban és rekedtes hangon „ordít” a felső régióba pörgetve – méltatták a tervezők az új kéthengerest.
Az új XL750 erőforrása könnyű, strapabíró, acél hídvázba került, melyhez 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált működésű, patronos Showa SFF-CATM teleszkópvilla kapcsolódik. Miként korábban már megírtuk, az első kerék 21”-os, míg a hátsó 18”-as, azaz valódi enduróról beszélünk, melyhez számtalan gumigyártó kínál keményebb terepre is alkalmas abroncsokat.
Azt is megtudhattuk, hogy a Transalp magával ragadó formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg, a formaterv a „Barátságos keménység” nevet kapta a dizájnerektől. A munka során mindvégig az volt a cél, hogy csekély légellenállású mégis komoly időjárás-védelmet nyújtó idomba csomagolják az új XL750-et.
A Honda Transalp három különböző fényezéssel kerül az európia szalonokba: Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic és a klasszikus Ross White Tricolour. A típus rajongóinak valószínűleg ismerősen cseng az utóbbi, hiszen a legendás XL600V is hasonló színösszeállítással gördült le a gyártószalagról.